Fler Skade frågor.

För ett tag sedan så försökte jag rädda et fall från en klättervägg, vilket gav ett starkt ryck i vänster armbåge.
Ett par dagar senare så började det göra on och nu så har det börjat "klonka" i leden och den låser sig vilket är en rätt läskig känsla.
Nu är det ju så då att i vårt kära land Sverige så tar det typ en månad att få en läkare att kolla på armen så då tänkte jag att i väntan på min tur, så kan jag fråga om någon har ett bra råd om vad jag bör göra... vill verkligen inte behöva vara borta från klättringen.
Tack på förhand
 
Läkartid

Om armbågen har börjat låsa sig och du fortfarande har ont, och det "klonkar", tycker jag att om du inte får tid hos läkare kan uppsöka akutmottagningen och få den undersökt, ev röntgad. Det fungerar nog på de flesta ställena, morgonen brukar vara lugnast.
 
Min rekommendation:
Nuförtiden behöver man inte remiss från läkare för att besöka en sjukgymnast. Dessa har ofta väldigt bra känsla/kunskap (ibland mycket bättre än en allmänläkare) för blandade idrottsskador, och väntetiden kan bli bra mycket kortare om man tar tag i telefonkatalogen och ringer runt...
Patric
 
Jösses

Det var snabba but på svaren här =) Ska genast knalla iväg till Akuten o få en röntgen samt senare få tag i en Sjukgymnast. tack så väldigt mycket för hjälpen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JoW Frågor på stuguberget Sportklättring 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.