flaten

tjena jag var i flaten förra veckan och såg att några hade glömt tre fyra st slingsäkringar på den svåra väggen och undrar om någon har glömt dom där för de e ju inte många som skulle kunna plocka ner dom på det vanloiga sättet. :) men jag kunde inte klättra så mkt när jag var där ty det hade regnat dagen innan och jag var ju skitsur. men jag tycker personligen att säkringarna på flaten e ganska bra dock är vissa ganska så lösa oc har ej själv utristning att fixa till det eller snarare ork just nu men kan någon säga var jag hittar en detaljerad ledkarta över väggarna på flaten?

jag är bara femton och har bara klättrat i 7-8 månader så det lär inte blir någon högre siffra för mig eller min repslgskamrat som också klättrat samma tid men bara med mig.

säg vad ni tycker om mig!
vill ha kritik!! mkt också!!!

Mvh michael "på söder" skagvik
 
kvarlämnade slingor

Du behöver nog inte oroa dig över att någon har glömt kvar slingorna.

Det är ganska vanligt att folk lämnar slingorna upphängda på sina "projekt". Alltså: Ifall man ändå håller på att jobba på en hård led under en tid så kan det vara skönt att slippa hänga upp slingorna vid varje besök då det kan vara ganska bökigt på att få dit dem på hårda leder.
 
tack så mkt

jo du har nog rätt för det var en 7c led eller mer på den leden och dom verkar ha ett ganska hyfsat problem för om dom sitter kvar nu. :) tack för svar

ps. jag hade hittat föraren över flaten och jag har nu tänk att ta alla 6 leder i sommar samt försöka på vissa svårare och lite på skoj pröva baretta och kojak.

mvh michael
 
Hej

Hejsan

Det var jag som hade slingorna på leden. Dem var där för jag höll på att träna in den. Leden heter Columbo och har graden 8a. Jag har nu satt den så slingorna är borta.
Snart kommer jag att ta mig an leden till höger. Förbered er på att det kommer att hänga slingor där ett tag också.

Ha det!

Erik
 
är det inte lite dumt att lämna kvar utrustning på berget? Vad händer om någon annan vill göra samma led? Är det ok om man klättrar på dina slingor eller förmodar du att någon plockar ner dem först, klättrar, och sätter upp dem igen?

/Sohrab (Som kommer hem till sthlm igen och kanske vill klättra i flaten :) )
 
utrustnings problem

Jag tror inte det blir något problem med köer till 8a lederna :)

Jag kommer inte få problem i år i alla fall.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Claes Ben Moons Flaten-boulder repeterad Sportklättring 0
Claes Nyturer/Stockholm/Flaten Sportklättring 1
FLATEN Sportklättring 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.