fjällrävens pak II

skrev detta i vandrings forumet men kändes knasigt kanske. Känns lämpligare här. Hoppas någon har koll.

--------------------------------------------------------------------------------

En fundering, någon som har koll på PAK II? om det är på gång att släppas eller kanske redan har det? skulle inte vara dumt om man kunde gotta sig i några delar innan sommaren varjefall.

för ni som inte sett det, kolla denna länk,
http://www.fjaderlatt.se/2008/07/nu-...en-pak-ii.html
 
var tvungen att ringa och kolla. Kanske bara jag i hela världen som hade älskat dessa prylar, men tydligen var suget för lågt och projektet stoppat.
Blir aldeles tom inombords... fan.
 
Synd. Jag kanske inte hade köpt några av produkterna i alla fall, men gillade tanken att de försökte förnya lite.
PAK 5 innehöll ju en del kreativa lösningar. Tyvärr hittade jag inte prylarna i de affärer jag brukar besöka. Kan tänka mig att jag hade fått lite köpsug om jag hade fått känna på dem...

/OJ
 
Intressant att höra. Jag har ju testat en del prototyper som varit på gång inom konceptet och det har varit spännande att en stor tillverkare som Fjällräven tänt på lättpackningsidéerna. Jag tror kanske inte att detta försvunnit, men jag kan tänka mig att det är svårt att skapa ett koncept kring lätta prylar s a s i ett PAKet. De flesta av de större tillverkarna har ju idag lätta och ultralätta produkter som ett naturligt inslag i sortimentet, vilket gör att den intresserade kan kombinera de sovsäckar, tält, ryggsäckar etc som verkar mest tilltalande.

Jörgen
 
Synd. Jag kanske inte hade köpt några av produkterna i alla fall, men gillade tanken att de försökte förnya lite.
PAK 5 innehöll ju en del kreativa lösningar. Tyvärr hittade jag inte prylarna i de affärer jag brukar besöka. Kan tänka mig att jag hade fått lite köpsug om jag hade fått känna på dem...

/OJ

Jag har också en PAK5 jacka i kollektionen, och den andas mindst lika väl som dom mycket dyrare snobb/märkes-kläder :cool:
 
Intressant att höra. Jag har ju testat en del prototyper som varit på gång inom konceptet och det har varit spännande att en stor tillverkare som Fjällräven tänt på lättpackningsidéerna. Jag tror kanske inte att detta försvunnit, men jag kan tänka mig att det är svårt att skapa ett koncept kring lätta prylar s a s i ett PAKet. De flesta av de större tillverkarna har ju idag lätta och ultralätta produkter som ett naturligt inslag i sortimentet, vilket gör att den intresserade kan kombinera de sovsäckar, tält, ryggsäckar etc som verkar mest tilltalande.

Jörgen

Jag kanske är naiv, men jag har sedan jag var liten förknippat fjällräven med kvalitet och att då kunna inhandla ett lätt prylar paket från dem hade varit klockrent.

Det tar mycket tid att solla och leta runt för att hitta bra likvärdiga produkter. Men men..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
brigas Fjällrävens nya tält Lättpackning 2
Martin Fjäderlätt Fjällräven PAK II Lättpackning 22

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.