Fixa gummilist Buccaneer

Jag har en North Shore Buccaneer med de stora packluckorna. Luckorna är fyrkantiga och i glasfiber. Runt lucköpningen i däck sitter en profilerad gummilist som tätar mot packluckan. Listen utgörs av en luftfylld tub (tänk fönsterlist fast betydligt större). Luckan säkras med remmar tvärs över. De trycker ned luckan mot listen. Det ökade trycket i "tuben" ger en mycket god tätning mellan list och lucka.

När listen monterades uppstod en skarv. Efter ganska många år har skarven nu släppt. Detta innebär att "tuben" inte längre är lufttät = dålig tätning och vatten sipprar in.

Hur ska man fixa listen på bästa sätt? Samtliga tre lister på kanoten är i utmärkt skick och behöver knappas bytas - det är bara skarven som har släppt.

Hälsningar
//Per
 
Gå til en bilopphogger å få en bildørlist (north shore brukte det) Det har jeg selv gjort med hell.

mvh.

Erik
 
Kolla med en återförsäljare

NorthShore tillverkas väl fortfarande och säljs i Sverige så jag skulle kolla med en svensk återförsäljare, förslagsvis Kayak Support eftersom du bor i Stockholm.

Per
 
Annars har jag mycket goda erfarenheter med att skriva direkt till Mike Nelson vid North Shore; info@northshoreseakayaks.com. Jag har aldrig haft några problem med dom fyra NS kayaker som har passerat mina händer som inte Mike har ordnat för mig i form av reservdelar och material.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.