Fina vägar södermanland, östergötland, närke?

Tänkte ta en fyra dagars testtur i helgen inför min kommande långtur mot asien.

Sträckan jag tänkt mej är följande:
åkers styckebruk - flen - katrineholm - norrköping - linköping - örebro - eskilstuna - åkers.

Någon som har tips om fina vägar eller platser att smälla upp tältet på?

Tack! / Patte
 
Undvik större vägar.

Stråket Flen-Katrineholm-Norrköping bör du undvika p g a intensiv biltrafik. Cykla i stället t ex Laxne-Gnesta-Västerljung-Studsvik-Nyköping-färjan över Bråviken samt färjan över Slätbaken så mindre vägar t ex längs Göta kanal mot Finspång och vidare.

Thure
 
Tack

för bra svar! Jag är helt oerfaren av långcykling och tänkte inte ens så långt som till tungt trafikerade vägar ;)
Besökte eniro och stakade fram en annan rutt efter dina tips..

Åkers. - laxne - nyköping - över bråviken - norrköping - finspång - kumla - eskilstuna - strängnäs - åkers. Ca 40 mil.
 
Bra

Klicka dig in på http://maps.google.com/maps?f=d&sou...,16.902705&sspn=1.254524,2.054443&ie=UTF8&z=9

Där kan du sedan helt enkelt ta tag i den blåmarkerade rutten och dra den till alternativa vägar. Utmärkt sätt att skapa cykelrutter på! :) Går man över på sattellitläget kan man i flera fall se vilken typ av väg det är och sedan anpassa färden därefter. Någonstans på vv.se tror jag man kan hitta vajerräckevägar, bra att undvika dem på cykel...

tips!
Man kan på Google maps ändra mellan Gå och Bil. På alternativet Gå borde de flesta vajervägar vara borta ur urvalet.. Nu har jag en fin rutt på 370 km där jag undviker de största vägarna och endast åker genom nyköping, norrköping, finspång och eskilstuna :)
Önska mej go tur ;)
Trevlig helg!

patte
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.