FELT - EPO DISC

Är det någon som vet om en FELT EPO DISC är en bra mtb.
Funderar på att köpa en sådan men vet inte om jag ska ha skivbromsar eller inte.
Endel säger att det bara är problem med skivbromsar och att vanliga v-bromsar är mycket bättre och andra säger motsattsen.

Sedan så gäller det dämpare. Endel säger att man måste ha lockupp och andra inte. Tacksam för synpunkter.

Mvh

Mats
 
Har ingen aning om vad det är för cykel.
Framför allt vet jag inte vad du ska ha den till vilket gör att det är svårt att komma med bra råd.
Personligen tycker jag att hydrauliska skivbromsar aldrig kan vara fel, men är man extremt viktkänslig kanske man ska ha v-bromsar.
Mek. skivor tror jag dock inte riktigt på...
 
Jag kommer mest köra på stigar och grusvägar med den.

Vad jag förstått så är Felt inte så stora i sverige på MTB men ska vara ett vanligt märke inom triathlon i bl.a USA. http://www.felt.de, sidan är dock endast på tyska.

mvh
Mats
 
Ser väl ut som en helt ok hoj.
Själv har jag en Kona med XT rakt igenom men så kostade den mer än det dubbla oxå.
Ska du mest köra skog och kan leva med lite kraftförlust på asfalt så spelar nog lockouten inte så stor roll.
Vet dock inget om gaffeln, är det luft så är det ju bara att trycka i mer så går det ju att få rätt stumt om man skulle vilja det.
 
Just hur EPO DISC är vet jag inte, men jag köpte en Felt Q800 i somras. Passade min begränsade ekonomi bra och än är jag inte missnöjd. Har dock inte kört så hårt på den ännu. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
LinusS Felt Q529 Mountainbike 4
flierman Hybrid stulen i Östersund 16 juni Felt QX70 Mountainbike 0
tojoe Var köpa Felt? Mountainbike 4
Dfs_tobbe Felt 800q Mountainbike 0
suede2 Rolf disc hjul? Mountainbike 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.