fått ner det en del, men inte är det Lättpackning inte

Snygg pryl, men betydligt dyrare än en vanlig diskborste som man sågar av skaftet, och sen kastar och köper en ny.

men snygg
 
Kul att få en inblick i din packning. Vissa saker kommer man ju fram till att man inte vill avstå från, även om andra gladeligen offrar dem. Jag håller med om det där med 1 gasburk och 1 toarulle. Regnbyxor skulle jag själv aldrig avstå från även om andra gör det. En gång hade jag dem direkt på kroppen när jag hade många vad och massor med mygg, perfekt. Lagom varmt och behövde inte klä om mellan vaden. Det var bitvis djupt också men det gjorde ju inget att bli våt på insidan av byxorna. Går vandrarbyxorna sönder duger de som reservbyxor dessutom.

När det gäller maten ser jag att du kommer att leva kungligt och inte plåga dig med en massa torrmat. Jag vågar bara lägga mig i kaffet som väger 500 gram. Själv är jag kaffeälskare när jag inte är i fjällen. I fjällen har jag tagit med någon slags Nescafé, vilket resulterat i att jag slutat dricka kaffe efter några dagar och börjat gilla te istället.

Kaffelösa hälsningar Hans
 
jo att jag bär mycket kaffe vet jag, men tror mig, det går åt. det är nescafe, och 500 gram räöcker 10-12 dagar, sen är det slut.

och ja, torrmat tar jag inte i, det närmaste jag kommer är Knorrs pastarätter man hittar i vanliga hyllan, och ja jag vet om alla diskussioner om energiinnehåll, men jag klarar mig bra. Går jag ner några kilon är det ingen katastrof om man säger så.

christian
 
Håller med tidigare inlägg gällande ombyten. Nu vet jag inte när och var du brukar vandra, men risken att det ska regna konstant utan uppehåll i en hel vecka måste vara liten. :) Tvättandet behöver ju inte ske på kvällen vid lägret utan kan göras när de yttre omständigheterna är bra. Vill du verkligen inte tvätta så kan du säkert ändå dra ner på antalet ombyten om underkläderna är gjorda i ull.

Shorts finns mycket lättare för några hundralappar i en bra löparbutik. Kan dubblera som extra underkläder om de har innerbyxa. Inte ett alternativ om man gillar att ha en massa saker i byxfickorna så klart.

Wettex eller liknande fungerar förvånansvärt bra som handduk i fjällen. Väger nästan ingenting. Bor man ofta på fjällstugor är det inget för den blyge naturligtvis.

Kanske du kan modifiera ryggsäcken med några fästen för dina kameraprylar och på det viset skippa bärselen?
 
Nej, men det är stor skillnad på om det regnar hela tiden eller i princip hela tiden. Det kommer alltid något uppehåll även om det kanske är kort.

jovisst, men som jag skrev. jag vill inte hålla på och tvätta, så frågan är ju ointressant.
Vidare så har jag vandrat sen jag var 2 (är idag 45) så grunderna kan jag, no worries där. Jag har valt min utrustningsnivå, och i den ingår tex en handduk att torka sig med efter bad.
 
På denna sida hittade jag det perfekta alternativet till kapad diskborste vs sunkig disksvamp

http://www.jordklok.se/tvatt-rengor...orste-i-tra-med-naturborst-4-extra-borsthuvud

kan ni dra slutsatsen med de extra borsthuvudena? :)

Dessa diskborstar (eller med identisk idé) hittar man ju ibland i vanliga butiken, typ ICA eller Konsum. Bra för miljön att slippa slänga skaftet på den man har hemma, bra för turer, man slipper såga och ha sig, ta bara med utbyteshuvudet, och bra för plånboken, ett av utbyteshuvudena kostar mindre än en hel diskborste.
Vet inte om det blir nåt gram lättare eller tyngre än en avsågad vanlig borste. http://webshop.rorets.se/se/stadprodukter/
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.