Fågel- och sälskydd i Södermanlands skärgård

I enlighet med rubriken heter en publikation, som jag nog haft i min hand för nåt år sen, och som jag minns det var den tydlig och bra.
Nu ska jag ev ut och paddla i närheten eller i fågelskyddsområde, men vill förstås uppdatera mig på datum och positioner, och då hittade jag att publikationen fanns att ladda ned.

Det gjorde jag, men bara för att konstatera att på de sidor där resp område visas på karta, och där även datum för restriktionerna ska framgå finns inget datum...

Nån som vet vad som gäller t ex för området söder om Hartsö?
Det är ju egentligen kanske fler områden - men jag skulle förstås uppskatta så mycket info som möjligt.

Publikationen:
http://www.lansstyrelsen.se/soderma...tur/fagel-salskydd-webbversion-d-lan-2006.pdf



EDIT!!
Nu hittade jag att det är en markering på kartorna som kan tolkas m h a en nyckel på annan plats i publikationen!!
 
Båtsportkort över di där omarkerna har jag ju inte!

Hade kollat på Eniro - men inte zoomat tillräckligt; tack!

Jag tror faktiskt datumet för Enskär skiljer sig mellan trycksaken och Eniro! Nåja, spelar mindre roll tror jag - och vi får väl se om vi hamnar där alls. Ska förresten ta den lite snällare surfkajaken...
 
Hej!

Fågelskydden runt Enskär kan vara lite förvirrande. Enskär och Hartsö Lund (Södra udden på Hartsö) har fågelskydd till 15/8 resten av den arkipelagen har till 31/7. Alltså inga fågelskydd den här tiden på året. Dock är sälskydden på södermanlandskusten skyddade hela året (till skillnad mot flera i Stockholms skärgård som är tidsbegränsade.)

Ha en bra tripp i en fantastisk skärgård.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.