Extern stretch ficka till ryggsäck

Halloj.

Har identifierat ett behov av att ha en plats på ryggsäcken där man kan stoppa ner en regnjacka, en fuktig tarp, den där extra vattenbehållaren eller varför inte köksgrejorna så man har allt tillgängligt.

En hel del ryggor har som en stretchficka i mesh material antingen på sidorna eller på framsidan, dock inte min Lundhags V8 75.
Efersom jag inte har för avsikt att skaffa sig en ny ryggsäck har jag suttit och letat efter tillgången på lösa stretch fickor, antingen som man kan sätta fast som ett "lastnät" med krokar eller som man fäster med hjälp av kompressionsremmarna.

De jag hittat förefaller vara små eller inte så finmaskiga som jag önskar ( klättermusens variant som för övrigt ser funkis ut ).

Kan ju omöjligt bara vara jag som tänkt denna tanke så jag vill görna få lite tips och trix från andra.
/ J
 
Jag är också såld på stretchfickor. UL-ryggsäckar brukar ha den konstruktionen. Grymt praktiskt. Jag sydde en ryggsäck med sådana fickor. Jag använde ett stretchtyg som liknar det som används för basketträningskläder, med små hål i. På övre kanten sydde jag fast ett resårband. Det funkade. Lite knepigt att få spänningen på resåret rätt. En annan variant är att sy en kanal överst för ett resårband. Det blir nog lättare att få rätt spänning och då behöver man nog inte stretchtyg. IKEA family hade förut packpåsar, bland annat en i starkt nättyg som jag tror skulle vara lämplig som bas. Kanalen är redan färdigsydd. Om du syr fickan rakt på tyget är det nog idé med ett kantband för styrkan och estetiken.


Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tord Hoppe Osprey Exos 58, ficka för vattenblåsa? Transportera 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.