Exped Lightning?

Svårt att säga om det är något mer nytt. Jag har inte sett den andra versionen live..
Läste på något australiensisk forum där de också testat nya versionen.
Jag skulle gärna betala 1000 kr mindre för den gamla versionen så denna får gå tillbaka..
 
Svårt att säga om det är något mer nytt. Jag har inte sett den andra versionen live..
Läste på något australiensisk forum där de också testat nya versionen.
Jag skulle gärna betala 1000 kr mindre för den gamla versionen så denna får gå tillbaka..

ja, jag antar att en eventuell moddning inte är jättesvår. dock flyger väl garantin all världens väg iom det.
 
Jag frågade på två ställen och båda hävdar att den nya verren inte släpps förrän i höst eller nästa säsong. Märkligt.
 
Min kompis har en lightning från förra året och jag har en från i år. Som flera nämnt skiljer sig dragningen av kompressionsremmar längst ner på säcken. I övrigt så skiljer sig utgångshål för vätskesystem. På den gamla dras slangen genom dragkedjan på "fickan". På den nya är det ett eget slanghål. Den nya finns i blå och röd också. I övrigt inga skillnader vad vi kunnat se.

Jag upplever inga problem med att saker ligger emot ryggen. Beror väl lite på hur man packar.

Jag har använt massor av ryggsäckar genom åren. Oavsett hur tillverkare försöker lösa ventilation för ryggen märker jag ingen skillnad. lightning 60 är inget undantag.

Sjukt nöjd med säcken dock. Alla rätt i min bok.
 
Min kompis har en lightning från förra året och jag har en från i år. Som flera nämnt skiljer sig dragningen av kompressionsremmar längst ner på säcken. I övrigt så skiljer sig utgångshål för vätskesystem. På den gamla dras slangen genom dragkedjan på "fickan". På den nya är det ett eget slanghål. Den nya finns i blå och röd också. I övrigt inga skillnader vad vi kunnat se.

/QUOTE]


Jag kan meddela att jag köpte en svart lightning 60 på rea från route62 och var ganska säker på att få "sätta saxen" i den för att själv fixa uppgrederingen, men jag blev glatt överraskad.. Det var den uppdaterade versionen jag fick.

Yeeeey! ;)


/Anders



"Frosties are just Cornflakes for people who can't face reality."
 
Senast ändrad:
Jag kan meddela att jag köpte en svart lightning 60 på rea från route62 och var ganska säker på att få "sätta saxen" i den för att själv fixa uppgrederingen, men jag blev glatt överraskad.. Det var den uppdaterade versionen jag fick.

Yeeeey! ;)


/Anders

sicken tur!

själv hittar jag den inte ens på deras sida...

vad fick du betala?


http://www.ultralightoutdoorgear.co.uk/search/exped-lightning
finns både nya och gamla versionen,
men vet inte om det är värt 400 spänn för att få den nya…
:)
 
Jag gav 1700kr ungefär.. Hade tänkt beställa från england men nu var ju priset så bra så det hade inte gjort någon skillnad. Måste ha knipit den sista för jag hittade inte den heller efter att jag lade min beställning. Det känns bra hittills iaf. Tror jag får böja till aluminiumskenan lite för att passa min ryggkurva men midjebältet känns fint. Ska på tur nu till helgen och en vecka framåt.

Tyckte att den gröna kändes fresh, men det går bra med den svarta också.


/Anders



"Frosties are just Cornflakes for people who can't face reality."
 
Senast ändrad:
Har nu beställt en grön Lightning 60 från England (den nya modellen). Kostnad: 2000 kr inkl. frakt.
Fanns även som svart men tyckte att det blev lite tråkigt ;-)

/Anders
 
Jag har nu burit min i fjällen under en fiskevecka med min bror och kom hem igår. Kan säga att jag är mycket nöjd. den är till och med bekvämare än min Osprey Aether 70 som var min favvo innan. Det tar lite längre tid att packa den än jag är van vid och jag har fått tänka till lite mer innan jag packat ner grejerna, så inget jag behöver under dagen hamnar i botten och så. förr så kunde jag ju alltid öppna i botten isf.
Tält, fiskeprylar och allt sånt där fick plats i den, spötuben (en sån ritningstub som arkitekterna ofta har) fick jag spänna fast på utsidan med remmarna som går kors och tvärs över utsidan.
fick böja till aluminiumskenan lite också, för att den skulle passa min rygg bättre. Midjebältet är superskönt tycker jag. fickorna på midjebältet funkar riktigt bra och är inte i vägen, något jag tyckte att de var på min Exos 58. jag är iaf supernöjd.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.