Ersätta Haglöfs Thight

Hej,

Min trotjänare har börjat tacka för sig. Hade det inte varit för att jag önskar ett bättre bärsystem hade det varit enkelt att be någon byta dragkedjor eller skaffa en ny. MEN jag önskar bättre bärsystem utan att det behöver bli överdrivet. Ersättaren ska lätt kunna stoppas in i ett omklädningsskåp men ändå kunna lasta en del.

Har ni några förslag på en säck med stor öppning, gärna runt om som thighten. Bättre bärsystem, samma storlek.

Tack
 
Beror förstås på vilken storlek din Tight har, om detta tips funkar. Du skriver ju inte vilken volym du har, eller önskar, så ha tålamod om svaret verkar dumt!

Osprey Talon 22 är rymligare än den låter (22 liter alltså), lätt och smidig. Hyfsat likt blixtlås för öppning, samt en elastisk ficka utanpå, 2 blixtlåsfickor och 2 flaskfickor. Och 2 fickor på midjebältet, höll jag på att glömma!
(Eller Tempest för dammodell.)
http://www.ospreyeurope.com/se_sv/hiking/talon-series/talon-22

Talon 33 har mer traditionell öppning, inte med dragkedja, men är också en fin säck!
(Har 2 st av vardera Talon 11, 22 och 1 st 33 hemma, samt 1 Tempest 30, så jag är lite partisk. Men nöjd!)
 
De största Tight ligger väl kring 30 liter?

Förklara gärna vad du menar med "bättre bärsystem".

Blir även lite nyfiken på vad du bär omkring i en så pass liten säck och känner behov av ett mer avancerat bärsystem.

Själv har jag använt Tight Large i över 20 år och aldrig använt annat än axelremmarna och bröstremmen och är nöjd med det.
 
Storlek

Ah, det är en medium jag har. Vad jag bär i den, man kan trycka ner lite av varje i den. Men tex ett rejält batteri till cykeln när man vill göra den mindre begärlig, cykellås när man cyklar utan pakethållare. tilläggas ska väl att det inte är varje dag jag har så mycket saker med mig.

Jag får ont i axlarna efter en stund, på ett sätt som jag inte får när jag har samma saker i min arteryx M30 säck. Även om jag inte använder höftbältet. M30 har klart styvare och bredare axelremmar. Men ett för att fungera smidigt i jobbpendlandet och omklädningsskåp för stort midjebälte, samt att jag saknar den stora dragkedjan/öppningen.

Storleken på en medium är alldeles lagom. Har hittat ett regnskydd i reflexmaterial som jag helst inte vill ersätta.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elvah Optimering: packa/ersätta med något i fleece som inte är en tröja Utrustning allmänt 54
behedwin Ersätta min biltema sovsäck - söker tips! Utrustning allmänt 37
Bero Skaljacka fjällvandring Haglöfs Astral vs L.I.M vs Tierra back up Utrustning allmänt 8
Mysan1 Haglöfs rygga, vilken modell? Utrustning allmänt 13
AgTheUnique Hjälp att justera storlek på en Haglöfs vandringsryggsäck Utrustning allmänt 1
d-b Helly-Hansen vs Haglöfs - vad är er uppfattning om kvaliteten? Utrustning allmänt 15
jl2359 Hur byter man bärsystem på ramryggsäck? Utrustning allmänt 14
MarkusF Heder åt Haglöfs - finns det fler? Utrustning allmänt 7
US64 Haglöfs LIM Bield jacka Utrustning allmänt 0
marek Haglöfs Skuta Mid - erfarenheter? Utrustning allmänt 0
Björn H Bärsystem till Haglöfs Skarjaryggsäck Utrustning allmänt 4
superstruten Haglöfs Alaska Utrustning allmänt 1
Feroyn Svenska arméns 50L (Haglöfs) ryggsäck? Utrustning allmänt 164
makkan77 Haglöfs L.I.M Susa 40L, erfarenheter? Utrustning allmänt 7
KristianMattiasson Lundhags leather grease till haglöfs Utrustning allmänt 4
robert.pf Ryggkudde Haglöfs Shosho 7000 Utrustning allmänt 0
Tord Hoppe Reparera/sy äldre Haglöfs ramsäck Utrustning allmänt 2
krille d haglöfs oxo Utrustning allmänt 3
UffeB Haglöfs Climber sacks Utrustning allmänt 2
liquidmonkey ryggsäck --> haglöfs Sumo VS Norröna Recon Utrustning allmänt 1
JohnnyL Tryckknapp på Haglöfs OXO Utrustning allmänt 1
rogermadsen Haglöfs Matrix 40 som handbagage på planet Utrustning allmänt 2
lida Dålig kvalité Haglöfs Roc 35 Utrustning allmänt 1
forslund Haglöfs för fjällräddningen Utrustning allmänt 7
JonasN "rynkiga" Haglöfs Solid lite Utrustning allmänt 3
shadowfire Haglöfs camera pouch Utrustning allmänt 7
niklas104 Dagens vara Haglöfs Mid Flex pants 707:- Utrustning allmänt 1
acr32 Lite nytt från Haglöfs Utrustning allmänt 24
Joakim Ambrosson Haglöfs VIP Sale - vad fyndade du? Utrustning allmänt 8
Jocka Haglöfs har en ny hemsida! Utrustning allmänt 14
ducken Haglöfs Sec Track? Utrustning allmänt 1
alle_nilsson Haglöfs Track Utrustning allmänt 3
Aknot Regnskydd till Haglöfs Alaska Utrustning allmänt 3
Gustav_Brogren_yahoo.com ALternativ till Haglöfs LIM Dunväst? Utrustning allmänt 7
Onedge Haglöfs lr Klättermusen? Utrustning allmänt 4
lordhelmet Haglöfs Shosho 8000 eller SEC 85 Utrustning allmänt 3
bergholm Var köpa Haglöfs utanför Sverige? Utrustning allmänt 7
bergholm Haglöfs på nätet? Utrustning allmänt 2
FB2204 Haglöfs LIM Ryggsäckar Utrustning allmänt 5
Johan_olsson Haglöfs Alaska Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.