Erfarenhet av Äventyrsresor (företaget)

Hej!

Jag funderar på att åka på en hösttur med Äventyrsresor och undrar om det är någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av företaget och dess resor.

Ja, jag vet att det blir billigare att fixa själv med resor och logi men jag har inte tid och lust just nu. Det skulle kännas skönt att bara få ägna sig åt att gå och titta sig omkring och det är någon som säger till när och var man ska titta, äta, sova och vila.

/Skogsanna
 
Hej !

Har förvisso bara rest med dem en gång.(Kilimanjaro)
Allt funkade ska sägas men det var ingen extraordinär service. Min känsla är att man blivit så stor att det är bara pengar och volym i antal sålda resor som räknas vilket kanske gjort att kvalitén försämras.
 
Har utnyttjat dem två gånger. En ång var för 10 år sedan då fjällklubben gjorde en grönlandsresa, och använde deras tjänster. Vi hade ingen guide, men fick en bra resa.

Sen var jag till antarktis i vintras. en bra resa. De skötte sina delar mycket bra. Bra guider och bra hantering runt det hela.

Christian
 
Även jag har bra erfarenhet av Äventyrsresor, kunniga och lyhörda. Dock blir det normalt alltid dyrare att anlita en arrangör än att ordna allt själv. Men de har ju till skillnad från om man ska fixa allt själv redan inarbetade kanaler och guider för att ta fram bra lösningar. Ska man göra det själv blir det många timmars sökande och planering istället.

En annan arrangör som jag gärna slår ett slag för är annars Primatravel i Gbg. Kanske inte till lika spektakulära platser som Äventyrsresor, men bra resor.
 
Även jag rekommenderar Äventyrsresor. Seriösa och mycket kunniga. Jobbar seriöst med ekoturism (det var grundaren av Äventyrsresor Tomas Bergenfelt (namnstavning?) som uppfann konceptet).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.