Enkel och tydlig handhållen GPS

Hej på Er,

Är helt ny här på forumet men har tillbringat många timmar i naturen och mest bakom diverse olika fiskeutrustningar.

Det börjar ju som alla vet att lacka mot jul och jag tänkte köpa en GPS till farsgubben. Själv har jag bara använt GPS i bilen men jag skulle vilja köpen en handhållen till honom då han tillbringar mycket tid i skogen och på sjön.
Ni som hänger här bör ju ha en hel del erfarenheter av dessa, så vad tycker Ni jag ska köpa till han. Den ska givetvis vara enkel, tydlig och gärna vattentät.


/Henric
 
Hej på Er,

Är helt ny här på forumet men har tillbringat många timmar i naturen och mest bakom diverse olika fiskeutrustningar.

Det börjar ju som alla vet att lacka mot jul och jag tänkte köpa en GPS till farsgubben. Själv har jag bara använt GPS i bilen men jag skulle vilja köpen en handhållen till honom då han tillbringar mycket tid i skogen och på sjön.
Ni som hänger här bör ju ha en hel del erfarenheter av dessa, så vad tycker Ni jag ska köpa till han. Den ska givetvis vara enkel, tydlig och gärna vattentät.


/Henric
Garmins 76-serie flyter. garmin 60Csx har lite större knappar än t.ex Vista HCx.
Jag gissar att han vill lägga in någon form av karta som friluftsmännska.
Magellans Crossover ska funka för flera områden, men ett test jag läste så är den inte vattentålig.
 
Att köpa en gps till någon i present är som att köpa en enhjuling. Om inte personen själv har önskat sig den, eller man vet att personen kommer vara mycket intresserad, så är det stor risk att prylen hamnar i garderoben.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.