en liten skitsak kanske ??

Är jag den enda som tycker det är svårt att sitta utan att vara rädd för att skita på mina byxor?
 
Hur många inlägg får man egentligen lägga i denna tråd?

Ny på utsidan ? Här är det den som har mest inlägg som vinner ;)
Men om man ska vara lite mer seriös så är det obegränsat antal inlägg i just skit-trådar.
(och speciellt knivtrådar där är det lag på att alla måste lägga en oändligt stort antal inlägg)
 
OK ett inlägg till...

Ny på utsidan ? Här är det den som har mest inlägg som vinner ;) Men om man ska vara lite mer seriös så är det obegränsat antal inlägg i just skit-trådar.(och speciellt knivtrådar där är det lag på att alla måste lägga en oändligt stort antal inlägg)

Jag vinner vanligtvis aldrig något och knivtråden är stängd för mig (Leatherman Wave är INTE sexig). Men du har rätt, det är en riktig skittråd.;)

@hallonraden
"fortsätt du med inlägg, vi saknar forfarande lite tekniksnack från dej...balans och lackeringsfrågor..."
avstår helst, dålig balans och fel associationer till "lackeringsfrågor"

@embl
"Är jag den enda som tycker det är svårt att sitta utan att vara rädd för att skita på mina byxor?"
Alla vi som är rädda att skita på (eller i) byxan, tar av oss byxorna (gammalt jägartrick).

mvh thomas
 
Om en ensam person skiter i naturen hinner det förmultna innan någon upptäcker det.. Problemet är när vi skiter i områden som har många besökare, och många skiter. Det är i sådana områden vi bör ta med oss skiten.
 
Alternativ till papper

Jag använder mossa istället för papper. Fuktig/blöt mossa är bäst. Ett alternativ till mossa är vattensamlingar. Eller snö nu på vintern. Det här innebär att jag kan skita när jag vill även på promenader och bilturer då man inte har någon packning med sig. Kan verkligen rekommenderas då det ger en ökad frihet.

Som kul historia från verkligheten kan jag berätta att jag råkade ta mossa full med rödmyror en gång då det var nästan mörkt ute. Massor av myror stack mig på känsliga ställen. Som tur var fanns det en sjö bara några tiotal meter bort. Jag slängde av mig kläderna och kastade mig i vattnet för att få bort alla myror. Vattnet kylde så det sved inte så farligt. Det här blir till ett tips för de som vill prova att använda mossa: Kolla alltid att det inte är ett bo med rödmyror.
 
Om en ensam person skiter i naturen hinner det förmultna innan någon upptäcker det.. Problemet är när vi skiter i områden som har många besökare, och många skiter. Det är i sådana områden vi bör ta med oss skiten.

Håller med , har aldrig varit med om att snaskig skithög knappt legat kvar efter helgen...sommartid iaf..vet inte men dom som skiter o ser att mysiga korven ligger kvar efter 20 år bör kanske byta kost och sluta käka plutonium.bildäck och bilbatterier.

Tips , dasspapper.

Ta ut centrumpapprullen från rullen,stoppa ned rullen i dubbla fryspåsar och använd påsförslutare.
Dra papper från centrum på rullen och du behöver aldrig ta ur den ur påsarna ,bara stänga igen med förslutaren.

Gött med torrt papper så man slipper riva me mossa,karva me stenar eller borra runt me snö i tvåan - lite onödigt...
 
Tips två är att använda sig av hushållspapper. Kapa på mitten. Det håller bättre på vintern och i regn. Bryts kanske ner långsammare men där kommer kremeringen in. Spola absolut inte ner i toan! Don't do this at home! Jag tänker inte beskriva vad blött papper har för baksidor. Hur lång kan den här tråden bli? Börjar närma oss livslängden för en rulle Lambi. Dags att gå ner i kvalitet och köra hårdare papper?
 
Kan man i den mindre bemedlade delen av världen torka sig med en sten så förstår alla att det gäller att börja "trena".
I växande glest besökt natur fungerar trädgårdsspaden utmärkt, men näppeligen i frekvent besökt natur eller i skärgården där t o m grus börjar bli sällsynt.
Så många bekymmer om vad ni skall torka er med, när det gäller att sikta rätt i påsen och bära ut vad ni gör.
Varför spilla en massa krut på bagatellerna, när primären är bristfällig?
 
Tips , dasspapper.

Ta ut centrumpapprullen från rullen,stoppa ned rullen i dubbla fryspåsar och använd påsförslutare.
Dra papper från centrum på rullen och du behöver aldrig ta ur den ur påsarna ,bara stänga igen med förslutaren.

Tack för tipset!
Självklart använder jag papper.
Sten, mossa med topping av römyror, kottar och andra skogsalternativ känns lågprioriterade. Poängen var bara att ta med sig sitt skräp och avfall till lämplig deponi. Man kan önska att alla hundägare gjorde detsamma, åtminstone på trottoarer och gångvägar. Fuskarna avslöjas under snösmältningen.
 
hej
ni som använder en sten eller spade istället för papper och vatten....
hur får ni bort allt ?
eller går ni omkring med rester i fillingarna och man kan spåra er med hjälp av näsan ??

bara en förflugen tanke..;)

vänligen nils
 
hej
ni som använder en sten eller spade istället för papper och vatten....
hur får ni bort allt ?
eller går ni omkring med rester i fillingarna och man kan spåra er med hjälp av näsan ??

bara en förflugen tanke..;)

vänligen nils

Tja man får väl tvätta spaden och se till att man inte har sten i fillingarna...;)
 
hej
ni som använder en sten eller spade istället för papper och vatten....
hur får ni bort allt ?
Jag har erfarenhet av tvätt av kokkärl, det är förvånansvärt effekivt att använsa snö eller mossa där i alla fall. Men iskristallerna torde väl "riva lite mer" där bak (bra eller dåligt? Beror på läggning!)
Med sten hoppas jag inte det menas ett +25kg:s sprängblock från vägskärning...
Att använda spade istället för vatten låter lite "hårt"!
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.