• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Ej brådskande: Är det någon som har en egen lastbil? Söker vänner. Bor i Sthlms län

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Ja, hur många av er har träffat han på bilden personligen? Det gjorde jag, och han hette inte så som Betula pendula påstår, han sade också att det aldrig funnits någon som hette så.

Man drev med honom på Utsidan, och jag tycker inte det ser så kul ut just nu, för han är fattig, vilket det säkert finns belägg för. Så jag ville helt enkelt hjälpa honom, eftersom han har tröttnat totalt på att någon har skrivit falskt om honom på Utsidan, och han faktiskt skulle uppskatta om någon verkligen kan hjälpa med det praktiska ang. lastbil!

De cyklar han har, har större reparationskostnader än den jag har, och jag tvivlar faktiskt på att det räcker med vanliga cykelmekaniker.

Men antagligen får ni kontakta honom själv, för jag vet inte mer eftersom jag inte har lokaler i Stockholm att vara i.
 
Senast ändrad:
Den här trâden kommer att bli ännu roligare än Slottes tidigare försök.
Frâgan är bara om det räcker med popcorn nu, fâr nog ladda med bâde chips och ett par öl., lättöl sâklart.
 
Hej!
Jag känner ingen som har sådant släktnamn! Och ja, jag har blivit skjutsad väldigt ofta eftersom det är så himla festligt, så jag har träffat den där söta snyggingen bakom företaget, han legitimerade sig för mig med svenskt nationellt id-kort

Guuud, så mycket av sina pengar han har lagt ner!
 
Jag bara gissar. Varför skulle det annars bara slinka in en massa nytt folk till Slottes försvar och hamna i just hans diskussion.
 
Oj Oj, måtte jag aldrig bli så desperat så jag tar jobb med dom villkoren.
För att gå OT så är det rätt märkliga anställningsvillkor.
Tex om man som anställd kör sönder fordonet i detta fall så är man ersättningsskylldig. Normalt brukar det inte vara några problem om man exemplvis råkar lägga en långtradere i diket och kostnaden uppgår till flera 10-tals miljoner. Det löser liksom arbetsgivaren med försäkringsbolaget. Här snackar vi trampor för någon hundralapp...

Just med tanke på att personen i fråga önskar ett körkort där kostnaden för handhavandefel kan ha enorma ekonomiska konskekvenser förutom risker att skadas eller dö.
 
Men återigen, vad vill karln? Den där myspacesidan kan ju inte vara allvarlig? Finns väl inte nån som på allvar skulle kräva en pant för 'upplärning'? Och det där tjatet om att trampor skulle gå sönder?

Dessutom verkar det som han gått in och skrivit om sig själv under pseudonym på happy också, eftersom samma konto skrivit diametralt olika saker om honom.
 
Fast jag undrar varför anetta och flyttgubben har spärrat sina medlemskap. Det låter så drastiskt med spärrat medlemskap. Jag antar att det är kontohavaren själv som har spärrat, för inte har väl admin gått in och spärrat, eller?

Mvh /Joel
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.