Ecco Receptor mesh-skor

Provade precis lite olika mesh-skor från Ecco och dom kändes alla sjukt bekväma direkt. Priset var inte heller att klaga på, runt 800 kr.

Är det någon som har erfarenhet av modellerna, gärna som har vandrat eller multisportat i dom?
 
Bästa skorna jag haft!! Efter 4-5 år börjar mina bli utslitna :-(
Har varit med på lite av det mesta; utflykter, vandringar, trekking i Thailand. Dock inte fjällvandring, vilket de får följa med på i år (har inte bestämt mig om jag ska köpa nya tills dess eller inte). Suverän passform och håller hur länge som helst. Bara köra i tvättmaskin så ser de ut som nya.
 
Oj, vilken recension!

Det låter ju som dom är riktigt bra. Ecco har väl det ryktet om sig sen innan men gött med en sån här bekräftelse.

Är det fler som provat?
 
Hittar inte den modellen som jag köpte en gång i tiden. Men den är nog en lite mjukare modell än U.T. och dessutom tror jag att de har silverjonbeläggning så att de är antibakteriella och luktfria.

Jag vet att en kompis hade problem med sina receptor, just för att de var styva i bakkappan och skavde. Så det kan vara värt att botanisera i sortimentet.

För övrigt har jag ett par receptor helt i läder i mer "streetmodell". Ruskigt sköna även de. Men de luktar kattpiss! Eccos produktion kanske är förlagd till ett zoo?
 
Odören

Läste också om att skorna luktade illa på Eccos egna sida. Det var kommentarer som var ett år gamla så dom kanske har kommit tillrätta med problemet.

Jag får gå till affären och sniffa på dom! :)
 
Mmmm

Jag har luktat på skorna nu och dom luktade som vanliga nya skor! :)

Bestämde mig för att köpa ett par, Ecco Ultra Terrain. Dom känns bra på foten, stabil hälkappa och riktigt tunn och luftig.

Återstår att testa dom under vandring.
 
Hm, dom luktar verkligen skumt alltså. Trist.

Gått in dom lite på jobbet och där märker jag tydligt vågor av en speciell lukt, kanske lite häststall som någon påpekade.

Det märks inte så tydligt när man sticker näsan i dom av någon konstig anledning.

Jag hoppas det är något som ger sig med tiden, i "fält" känns det inte som ett lika stort problem, då luktar ändå en massa andra saker på kroppen. :)

Kanske kan tvättas bort i maskin? Tacksam för tips!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Crimper Ecco biom hike Kläder 10
m9859 Sulorna spricker på skor från Ecco Kläder 44
hundhår Ecco Rugged Terrain, erfarenheter? Kläder 1
sajberjohan Ecco kängor Kläder 0
mtallberg Ecco Kläder 4
Karpaterna.se Ofodrad approachsko med mesh? Kläder 12
perdans Mesh i fickan, uhh!? Kläder 7

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.