Dyrt i Sverige..?

Avser köpa en ryggsäck inom kort. Och har gått ifrån att vara 99% säker på en Lundhags v8 till att välja mellan Norröna Stetind och Arcteryx Bora. Båda känns riktigt bra. Har jag fel när jag tycker att A:yx verkar vara (proportionellt) dyrare i Sverige än i andra länder? (Och då inte bara momsen.) Det känns lite som att det ligger en flygfrakt på varje säck... Kan ha fel, för det kan ju vara så att en Norröna är betydligt billigare utanför Sve/No också. Någon som vet?

Är Bora 800 kr bättre än Stetind? Varför tycker ni (inte) det?

/J
 
Billigt därborta!

Beställde min Bora 80 från Canada till en polare i USA, gav totalt med frakt (polarens hemresa EJ inräknad) 280USD inkl en sidoficka - gissa om jag är nöjd!
 
Di där utlänningarne

Exempel

Bora 30:

Sasquatch (svenska importören): 1795:-

Globertotter (tyskland): 139.95 euro, ca 1260:-

ingen jätteskilnad, men ändå.
 
Jag tror också att du skulle gilla Lundhags Motion 80, jag är kanon nöjd.

Men om du vill ha en Arcteryx så föreslår jag att du ringer eller mailar någon web butik i Kanada, jag pratade med dom om detta och dom var tydligen rätt vana vid moms frågor o.d. för han sa att dom märker paketen till Sverige som gåva om du vill och då har du en fått en "billig" Arcteryx.

Du har länken nedan:
http://www.altitude-sports.com/

Glöm inte att prova i en butik först. :)

Mvh
Uffe
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.