Duolbagorni- Vierranvarri

Tack för bilden... Men man kan alltså inte slippa upp mellan Duolbagorni-Vierranvarri till höger på bilden efter man tagit sig förbi fallet?
 
Titta en gång till på fotot du fick i första svaret i den här tråden. Svackan mellan Vierranvarri och Tuolpagorni är den du ser till vänster i bild. Från Singgivaggi och upp till svackans kant är det väl i runda slängar 300-400 lodräta meter.

Nej, alternativet som ges om du vill gå förbi Silverfallet och vidare upp till Kebnekaise är att du rundar Vierranvarri på västsidan, och går upp genom den ravinen som det skrivits om här tidigare. Men jag tror att Västra leden faktiskt är enklare och snabbare, trots att man får 400 "extra" höjdmeter när man ska passera Vierranvarri.

mvh Filip
 
Om du däremot undrar om det går att ta sig ned från Singivagge ned mot Ladjovagge via skrevan/dalen i bildens högra kant, så är det tydligen möjligt, men ordentligt brant.

Jag gick den sträckan uppåt i somras och skulle inte rekommendera att gå den neråt. Uppåt var ok på gränsen till riktigt riktigt läskigt.

För övrigt håller jag med om att det verkar svårt att ta sig upp eller ner mellan tolpagorni och vierranvarri.

/Toola
 
Jag gick den sträckan uppåt i somras och skulle inte rekommendera att gå den neråt. Uppåt var ok på gränsen till riktigt riktigt läskigt.

För övrigt håller jag med om att det verkar svårt att ta sig upp eller ner mellan tolpagorni och vierranvarri.

/Toola

Ok! Var själv upp till Kebne i Augusti 08... Saken är den att en kille försökte fara ner den vägen, men fick ge sig efter ett tag och ett fall på 2-3 meter...

ps. har någon sett en vattenflaska nere i Singivagge? Han tappa den i sitt fall? :) ds.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.