Drömticks inför våren

Så här i startgroparna till våren, vilka sportleder drömmer du om att ticka när snön blåser runt knuten och fingerlederna ömmar efter en kväll av plastcrimpande? För mig:

Himmler 7a, Gåseborg
Tabu 7b, Skevik
Anomalocaris 7a, Ekoberget

Bonusönskedröm:
Megadans 7c, Skevik
 
Just nu drömmer jag mest om långa linjer, is nu och trad till sommaren, men nog kommer det att klättras en del sport efter jobbet under sommaren.

Himmler var den stora ett tag men den satte jag i somras. Några av samma grad som jag har siktet inställt på är Panta Rei på Örnberget, Total Vägra och Ignition på Nacka Kvarn, och Snövit på Älvnäs (om accessläget tillåter). Anomalocaris lägger jag också till på listan, den har jag inte kikat på tidigare.

Ett par surdegar jag skulle vilja rensa undan är Yohoia på Ekoberget och Slitvargen på Uringe.
 
Haha! Skriver direkt under på Slitvargen som en ordentlig surdeg! Jag har också kvar den. Vi kan väl höras framåt t vårkanten och åka ut tillsammans. Brukar vara svårt att få ut folk dit.
 
Kul Mike! Någon som sitter och trycker på info om Anomalocaris förresten? Har hört allt från "ett vattenslipat helvete" till "fantastiskt fin tur" om den. "Fin" kan ju vid otursamma fall mest bara betyda "sand bag" har jag märkt...
 
Jag gav mig på Anoma-whatever sista dan på säsongen (för mig) i höstas. Efter en lång period av att klättra för sällan och misslyckas på allt. Fortsatte temat med den.
Den är fin, väldigt fin. Jag tror jag hade satt den om jag haft lite gå-på-anda den dan. Ta med det :)

Den kan nog vara en prefekt led att träna limestone-känsla på. Inför vår/höst-resan ;)
 
Hm. Tabu vore fint. Egentligen vill jag inget hellre än att sätta Tor line på första försöket, men det är ju något för oss tradtomtar...
 
tre finfina smått överhängande spricklinjer i orsa, namn okänd, grad okänd, förstabestigare: vet ej om de finns :) (trad) alla vill till himlen i kjugekull (boulder) samt aeroflot i tunaberg. Om det blir gjort i år är jag en happy camper, om inte så finns de kvar till 2013!
 
Aeroflot är fin! Tar man det bara lungt och räknar ut hur man håller kroppen som bäst så är det möjligt att smyga upp utan allt för stor ansträngning. Gör den!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Backpacker Råd inför köp av sele + skor Sportklättring 7

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.