Ditt senaste inköp "bilder"

Köpte en portabel grill som just nu väntar med stor iver på att bli använd.
 

Bilagor

  • DSCN0022.jpg
    DSCN0022.jpg
    66 KB · Visningar: 3,559
  • DSCN0021.jpg
    DSCN0021.jpg
    56.4 KB · Visningar: 3,634
  • DSCN0020.jpg
    DSCN0020.jpg
    52.2 KB · Visningar: 3,698
Ny kniv

Fynd från vildmarksmässan.
Skall tjänstgjöra i svampskogen.
 

Bilagor

  • 12032014-namnlöst-2.jpg
    12032014-namnlöst-2.jpg
    117.7 KB · Visningar: 3,495
Nytt liggunderlag med uppblåsningspåse

Har haft lite funderingar kring det här liggunderlaget angående "halkrisken" skrev en tråd om det här på utsidan, men bestämde mig för ett sådant ändå, det tar ju verkligen ingen plats alls i jämförelse med mitt gamla vanliga synmat extra brett o väger ca 600 gram mindre. Rock and roll!!! Dessutom var Schnozzel pumpbag nedsatt pris till 300 kr en hundring i rabatt och vips så var det samma pris som outnorth.se säljer det för fast där är det slut väntas komma in i lager 2 veckan i april. Summa summarum= VÄLDIGT NÖJD
 

Bilagor

  • IMG_0093.jpg
    IMG_0093.jpg
    82.1 KB · Visningar: 3,350
  • IMG_0092.jpg
    IMG_0092.jpg
    70.2 KB · Visningar: 3,325
Cyklar förbi Erikshjälpens loppis i Lund och något som får mig att tvärbromsa skymtar i deras skyltfönster.
Och visst är det Lundhagskängor av gamla hederliga sorten. I stort sett i nyskick, sulmönstret utan ett spår av slitage. Gamla nog att fortfarande vara gjorda med läderbindsula. Stoppar in fötterna och... de sitter som gjutna. Inte så vanligt annars med storlek 37 :).
Priset?
125 spänn.
Och allt detta händer precis, när mina åldriga Jämtkängor ohjälpligen dragit sin sista suck, och jag lite vilset undrat vad jag nu ska ta mig till i sommar. De nya Lundhaganas läster kommer inte överens med mina fötter.
Såhär mycket tur kan man bara inte ha.... eller?
 

Bilagor

  • 14 015a.jpg
    14 015a.jpg
    68.7 KB · Visningar: 3,189
Vad är ditt första intryck av stubben ? Tänker främst på bärsystemet. Jag är en sådan som gillar kraftigare bärsystem även om små ryggsäckar med ordentligt höftbälte till. Finns det ?

Mvh / Johannes
 
Inget höftbälte på stubben, vilket jag inte saknar på en så här liten rygga (52cm hög). Höftbälte är mest i vägen när man går efter älven och fiskar. Dock skulle jag vilja ha ett bärsystem där inte hela baksidan ligger ann mot ryggen då det blir svettigt. Gillar att hela säcken håller formen då den är tom, den faller inte ihop, vilket gör att det är lättare att stuva in grejer. Materialet i säcken känns rejält men undersidan (när man sitter på stubben) borde vara mera vatten/smuts avvisande material. Rejäla personer bör kanske testa om säcken håller att sitta på, mina 65kg är inga problem:)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    43.9 KB · Visningar: 5,871

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.