• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Diskusionsforumet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
tigertamjaren; sa:
Hinka; sa:
-Patric-; sa:
Med ett troll som heter Åke!

inte undra på att du har många inlägg... hoppas du kan tillföra något i något av dem.. *gäsp*

Med en sån där trist attityd vinner du inga poäng själv. Putte är en av mina (och säkert också andras) favvo-skribenter här och har ofta tänkvärda och roliga reflektioner att komma med. Om du varken gillar forumets upplägg eller vad som skrivs, vad har du här att göra då?

/ G

Äh! Jag tycker att det var hyfsat befogad kritik. Jag vill också ha en hurril när jag babblar. :)
 
Georg, det va fan ta mig den snyggaste riddaren hitintills.. Tyvärr e jag väl lite väl rund om tunnan för att klämmas in i en sådan!!
 
Georg! Vad trevligt, har du hittat tillbaka till kära gamla Uttsidan!

Nu är emellertid Putte halvsmålänning, och vem som ska springa in och försvara di tyske (behöver de försvaras nu igen??) av Håkke och Georg får ni göra upp mellan er. Vi andra har nog med kampen mellan jägare och membrandårar, renägare och vadmalsnissar eller hur kombinationen nu var.

Martin, inte en hurril nu igen! Jag säger som Putte, vi borde kramas mer!

/ G
 
gundj; sa:
Och håller vi med så har du fel? hmmmmmmm.


Tror jag väljer att inte fortsätta diskusionen här, då den inte längre har något med ämnet att göra - mitt stora och tydligen oförlåtliga fel var att jag frågade vad någon menade. Jag har aldrig undrat något om vad patrik skrev och inte heller tilltalat honom utan den som svarade honom .. (gunnar) - det patrik skrev tycker jag var vettigt - även om jag inte fullt ut håller med..
Mvh
/Henrik - som är lite trött på besserwisser och klubben för inbördes beundran nu...
 
Hinka; sa:
Tror jag väljer att inte fortsätta diskusionen här, då den inte längre har något med ämnet att göra - mitt stora och tydligen oförlåtliga fel var att jag frågade vad någon menade. Jag har aldrig undrat något om vad patrik skrev och inte heller tilltalat honom utan den som svarade honom .. (gunnar) - det patrik skrev tycker jag var vettigt - även om jag inte fullt ut håller med..
Mvh
/Henrik - som är lite trött på besserwisser och klubben för inbördes beundran nu...
Sur? Så ta kommandot över diskussionen istället för att klaga.

/Håkan
 
äähh.. Kom igen nu Henrik! Tappat inte modet för att det gick lite snett i denne diskussionen.. Nackdelen med textbaserad kommunikation är att ironi och liknande inte alltid når fram.. Du skriver vettiga och bra inlägg, kör hårt!

sååå.. nu kramas vi allihop!!
 
missförstånd?

OK Hinka

-Patric- skrev: "håller ni inte med mig så har ni fel!"

Gundj svarade: "Och håller vi med så har du fel? hmmmmmmm."

Och då kan man ju fundera över logiken.

För att försöka komma tillbaka till tråden, så hävdar jag att utsidan.se har det bästa forumet jag hittills stött på.
Jag har t.o.m försökt att få ett annat "forum" (som egentligen är en enda lång gästbok) att byta form till samma som utsidan.se, dock förgäves.
Jag stötte på ett vapensmedforum som jag gillar ganska bra, dock lite mycket knappar och lull-lull där, det blir plottrigt.

/BAX
 
Re: missförstånd?

BAX; sa:
Jag stötte på ett vapensmedforum som jag gillar ganska bra, dock lite mycket knappar och lull-lull där, det blir plottrigt.

Kärnan i det hela är att de flesta forum tyvärr är skrivna för att underlätta för sånt som man nästan aldrig gör.

Det gör gör MEST i ett forum, det är att jag läser nya inlägg. Det är med andra ord det jag vill att det skall gå lättast att göra.

Det jag gör näst mest är kommenterar andras inlägg, så det ska också gå lätt att göra.

De saker som jag gör mindre sällan är t.ex. letar efter gamla trådar, läser om inlägg som jag redan läst, startar egna trådar och lite till.

Tyvärr är 90% av alla forum jag sett skrivna utifrån själva databasens synvinkel, de flera är inte skrivna utifrån hur folk använder dem.
 
-Patric-; sa:
äähh.. Kom igen nu Henrik! Tappat inte modet för att det gick lite snett i denne diskussionen.. Nackdelen med textbaserad kommunikation är att ironi och liknande inte alltid når fram.. Du skriver vettiga och bra inlägg, kör hårt!

sååå.. nu kramas vi allihop!!

Visst på´t igen =) .. mitt inlägg var alltså tydligen ett missförstånd..

Svaret blev:"Med ett troll som heter Åke!"


För ett drygt år sedan skrev du min vän - (som jag nu kramas med)*ler* detta:

För tillfället så ägnas det mycket tid åt vem som är "troll" och inte.. Många infekterade trådar där personangrepp haglar och stämningen har på kort tid försämrats.. Ett tips som jag har märkt fungerar, tycker ni att någon tråd inte fungerar så maila och gör de ansvariga på utsidan medvetna om detta, dom kan troligtvis inte hålla koll på varenda tråd på utsidan.. Oftast så är de ansvariga snabba och kommer med någon form av åtgärd om regelbrott eller annat ofog uppdagas på någon av trådarna..


Min slutsats blir att det fortfarande "trollas" utan mening istället för att helt enkelt fråga vad personen ifråga menar ..

Åter till ämnet:

Någon som har några fler bra argument till vad som gör ett forum utan överskådliga trådar (med streck mellan varje inlägg) mer överskådligt än utan?
Mvh
/Henrik - som nu är på väg upp ur skyttegraven - (men med påklistrade stålhättor på mina meindl) - ja det sista var ett skämt...
 
Hinka; sa:
/Henrik - som nu är på väg upp ur skyttegraven - (men med påklistrade stålhättor på mina meindl) - ja det sista var ett skämt...

Lundhags är bättre till stålhättor ;)

Denna typ av frågeställningar ha mer med invandhet och personliga preferenser att göra än att vissa typer av strukturer skulle vara mer eller mindre lämpliga än andra generellt sett. (Om man nu ska tro den akademiska forskningen på området.) Därmed inte sagt att saker inte går att förändra, snarare att förändringar kommer gillas av vissa och ogillas av andra utan att någon "objektiv" grund för jämförelser kan hittas. Hinkas metod -- att pejla preferenserna i den aktuella användagruppen -- är alltså exemplarisk.

För min del så tycker jag att en "uppfransning" av en tråd i flera mindre trådar gör det svårare att hitta i diskussionen. När jag läser en tråd och en sekvens inlägg med (för mig) mindre intressant karaktär kommer (se ovan för exempel :) ) tycker jag det är lätt att skumma förbi till man är tillbaks i tråden, och det tycker jag blir lättare i ett linjärt upplägg.

Om vi nu ville ha ett argument för utsidans nuvarande upplägg...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.