Det ständiga motståndet, luften

Jo jo, men frågan är om det började när vi begränsade oss till asciitabellen? Jag tycker det är tråkigt om den tidigare formen att skriva upp höjt till ska gå förlorad på grund av att vi är för lata när vi skriver per dator.

Jag tror inte det är lathet - jag vet inte hur man här skriver "v upphöjt till 2" så att det ser ut som ett v med en liten två strax ovanför till höger. Går det överhuvud taget i en texteditor som här där vi skriver våra inlägg? Berätta gärna så lovar jag att försöka göra så i formler framgent.
Tyvärr tror jag att tekniska begränsningar hindrar det.
Dock tycker jag att taket ^ är tydligare än att skriva ut orden "upphöjt till" och ska man inkludera paranteser så blir det ännu grötigare.

/Patrik, nyfiken
 
Jag tror inte det är lathet - jag vet inte hur man här skriver "v upphöjt till 2" så att det ser ut som ett v med en liten två strax ovanför till höger. Går det överhuvud taget i en texteditor som här där vi skriver våra inlägg? Berätta gärna så lovar jag att försöka göra så i formler framgent.
Tyvärr tror jag att tekniska begränsningar hindrar det.
Dock tycker jag att taket ^ är tydligare än att skriva ut orden "upphöjt till" och ska man inkludera paranteser så blir det ännu grötigare.

/Patrik, nyfiken

Alt + 253 (på numpaden) = ^2

+ 252 = ^n

en.wikipedia.org/wiki/Alt_code

http://alt-codes.org/
 
Uppenbart tar inte Utsidans texteditor emot all editeringsinformation, även om hemmadatorn klarar det, somliga bättre. Därför är väl den allmänt fungerande ^n modellen funktionell.

go tur
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thomas_member.se Shimano XT bakväxel med ständiga problem Landsvägscykling 8
Bohak När luften går ur. Landsvägscykling 6

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.