Dell Axim-TomTom2, fungerande kombination?

Installerade TomTom Navigator2 scandinavia i min Dell Axim. Systemet fungerade perfekt första dagen. Därefter upphörde det roliga. Datorn tycktes frysa, men jag upptäckte att den trots allt jobbade, men EXTREMT långsamt. Sekundsnabba operationer tar plötsligt många minuter. Vid avstängning av datorn tar även detta flera minuter. Efter demontering av batteri (några sekunder) och SD-kortet fungerar datorn normalt till dess att jag öppnar TomTom. Då blir systemet återigen extremt långsamt.
Har någon sett samma problem? Jag har uppdaterat ROM i min dator och gjort en "hard reset" och ominstallerat TomTom, men problemet kvarstår. Hjälp! Har någon en förklaring?
 
TomTom

Tjena!

Har du uppdaterat programvaran? Hade själv problem med att min Toshiba E330 liksom frös men det gick tills sig när jag laddade ner den senaste uppdateringen.

Gå till TomTom´s hemsida och klicka på support och sedan free upgrades så hittar du den senaste versionen av mjukvara. Själv så tittar jag in där ca 1 gång i månaden för att se om det kommit något nytt.

Hoppas att det löser sig!

// Magnus
 
Tack för ditt svar Magnus. Jag har faktiskt uppdaterat TomTom, men även min Dell till senaste ROM-versionen. Jag tror att TomTom kan ha problem med just ROM?? Jag har uppmärksammat leverantören på problemet och hoppas att de kan lösa det genom en ytterligare uppdatering av programvaran.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.