"Dekaltrimning"

Tiden

Det blev 8:48. Det där med skidorna funkade nog men skägget gjorde nog att luftmotsåndet blev högre. Inget skägg nästa år så bör det bli ner mot 8 blankt. Hehe...
 
Re: Tiden

cosmos; sa:
Det blev 8:48. Det där med skidorna funkade nog men skägget gjorde nog att luftmotsåndet blev högre. Inget skägg nästa år så bör det bli ner mot 8 blankt. Hehe...
Tjusigt! Vad var det för före? Jag hörde talas om plusgrader, var det blött i spåren?

/Håkan
 
Föret

Föret var bra, tempen låg mellan -27 och 0 tror jag. Mestadels (90% av loppet) var det runt -5. Vad jag kände så var det nog inte plus ngnstans.

Jag vallade med blått paraffin på glidytorna.och sen två lager blått, lager rött och sen två lager blått igen på fästytorna. Det gav bra fäste.

/cj
 
Till nästa år:

Självklart åker du omkring i startområdet med bar överkropp så att folk kan se ditt kontaktvallade pulsdataband. Ha gärna laptopen i en käck aluminiumväska i närheten så du kan åka över och tanka ned senste datan. Kör sedan mixade väderkartor som slideshows brevid dina pulsgrafer. Prata och gestikulera högt med en ring av folk i solglasögon och SWE ttyck på ryggen...

Om du förväntar dig en seger i motionsklassen finns det dock bara ett tips som gäller:

Tricket är att bli riktigt gammal, sur och tvär. Sedan kan du bara lägga huvudet på sne och GNETA dig runt på 6 timmar, spotta ut lite blåbärssoppa i mål och orera om att det var MYCKET finare före 1976...
 
Med mindre än en vecka kvar till årets öppet spår och 5,5 mil i benen känns det som att det är dags att dra igång denna gamla tråd igen! Vad har hänt de senaste fyra åren? Vad är det för dekaltrimning som gäller nu?

Det utlovas i alla fall bra före till måndagen när jag ska åka så det känns lovande!
08f30e65fb60b4229fbfdba00f70d581.jpg
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.