Decemberturer 2010

Kungsbackaån idag.
Surfvax på paddeln fungerade utmärkt för att få bra grepp med dom tjockare neoprenhandskarna.
 

Bilagor

  • DSCF2864.jpg
    DSCF2864.jpg
    66.9 KB · Visningar: 941
  • DSCF2872.jpg
    DSCF2872.jpg
    52.4 KB · Visningar: 882
Kullaberg

Blev en fin liten sväng vid Kullaberg idag. Några minus, mestadels sol, några centimeter snö. Inte många andra ute... Kanongött!
IMG_4121.jpg


P1030053.jpg


IMG_0282.jpg
 
Jag är avis ;-(

Vituddeviken är frusen, men vad kul att få glädjas med andra nu när man får skyffla rikligt med vatten på land.

Förresten vilken spade duger bäst att skyffla vatten med. Finns det någon speciell grönlandsvariant för fastare former av H2O och bör man ha latex eller annan utrustning för att känna sig proffsig då man skyfflar.

Off topic men jag anar riktigt djuplodande analyser med kalkyler och grafer, men det får vi ta i annan tråd.

/Kåre
 
Som svar på Kåres OT kan jag inflika att min nya snöbjörn i plast går grymt bra, spöar den gamla i plåt med hästlängder. F-lå`t.
 
Torrdräkt,,,,,,,,

Det är torrdräkt som gäller i alla väder och naturligtvis med latex och silikontätningar annars är man superute vet ni väl. Huvan kan dock vara i neoprene och fast eller lös huva är en smaksak. Kronans fältkök och glögg förhöjer stämningen på upplevelsen. :)
 
Lite bilder från en tur runt Fotö från Hönö...gällde att hitta isfri isättning en dag som denna :)
 

Bilagor

  • CIMG1352 - Kopia.jpg
    CIMG1352 - Kopia.jpg
    44 KB · Visningar: 709
  • CIMG1354 - Kopia.jpg
    CIMG1354 - Kopia.jpg
    37 KB · Visningar: 729
  • CIMG1373.jpg
    CIMG1373.jpg
    38.9 KB · Visningar: 724
  • CIMG1379.jpg
    CIMG1379.jpg
    46.4 KB · Visningar: 723
  • CIMG1389.jpg
    CIMG1389.jpg
    58.4 KB · Visningar: 743
Här på Åland finns det ännu öppet. Dröjer tyvärr ända till onsdag innan det blir paddling för min del...bildbevis kommer...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.