Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Dagturssäck ?
- Trådstartare P.D
- Start datum
På Berghaus Vulcan rýggan med flera så kan man lätt göra om sidofickorna till dagsryggsäck.. Annars så är kungens uppdragsrygga lätt och bra, passar fint som persedelpåse oxå.. Det som är viktigast tycker jag är hur man väljer att packa. Jag använder det militära systemet där uppdragsryggan innehåller mat, vätska, regnkläder, extra strumpor och förstärkningsplagg.. MAO det som behövs för dagen lätt åtkomligt varken det skall endagsvandra eller att man snabbt och lätt behöver det..
FJS90/91; sa:På Berghaus Vulcan rýggan med flera så kan man lätt göra om sidofickorna till dagsryggsäck.. Annars så är kungens uppdragsrygga lätt och bra, passar fint som persedelpåse oxå.. Det som är viktigast tycker jag är hur man väljer att packa. Jag använder det militära systemet där uppdragsryggan innehåller mat, vätska, regnkläder, extra strumpor och förstärkningsplagg.. MAO det som behövs för dagen lätt åtkomligt varken det skall endagsvandra eller att man snabbt och lätt behöver det..
Låter ju bra men jag undrar var persedelpåsen tar vägen efter att du fyllt den med alla prylar och pinaler...
Bär du den på bröstet eller fäster du den någonstans eller har du med en sherpa?
En lätt opackad
Jag kör med en lätt och opackad dagturssäck under locket på min stora ryggsäck, tycker jag funkar bra.
Går jag med pulka på vintern har jag packningen i pulkan packad i min stora säck och i min lilla säck, då kan man variera tyngden på pulkan uppför genom att omfördela packning till ryggen.
Jag kör med en lätt och opackad dagturssäck under locket på min stora ryggsäck, tycker jag funkar bra.
Går jag med pulka på vintern har jag packningen i pulkan packad i min stora säck och i min lilla säck, då kan man variera tyngden på pulkan uppför genom att omfördela packning till ryggen.
bash; sa:Låter ju bra men jag undrar var persedelpåsen tar vägen efter att du fyllt den med alla prylar och pinaler...
Bär du den på bröstet eller fäster du den någonstans eller har du med en sherpa?
Är det sidofickorna på på min Berghaus vi pratar om så är dom just det dom är... sidofickor
Använder man uppdragsryggan så har man den i den stora ryggsäcken, uppdragsryggan tar ju inte mer plats än en packpåse. Jag menar, det e ju grejer som ändock är med i packningen..
inget extra!
Dagsturer hör verkligen till undantagen för mig. Min senaste,
och den enda, förra sommaren, var på Korsika, och då tog jag
helt enkelt min vanliga säck med minimalt innehåll.
Om man bär två eller fem kilo på en dagstur verkar egalt, när
jag är beredd att bära så mycket som 18 kg första
dagen av en tiodagars fjälltur.
Tidigare har jag haft en liten kånken eller en formlös sak från
Haglöfs med, med lägerkläder o d i. Men jag har slutat
med lägerkläder (och dito skor) och dagssäcken
vägde åtminstone ett halv kilo, vilket verkar onödigt
att släpa på.
il C.
Dagsturer hör verkligen till undantagen för mig. Min senaste,
och den enda, förra sommaren, var på Korsika, och då tog jag
helt enkelt min vanliga säck med minimalt innehåll.
Om man bär två eller fem kilo på en dagstur verkar egalt, när
jag är beredd att bära så mycket som 18 kg första
dagen av en tiodagars fjälltur.
Tidigare har jag haft en liten kånken eller en formlös sak från
Haglöfs med, med lägerkläder o d i. Men jag har slutat
med lägerkläder (och dito skor) och dagssäcken
vägde åtminstone ett halv kilo, vilket verkar onödigt
att släpa på.
il C.
Kör med en ryggsäck av enklaste modell som packpåse. Den har väldigt enkla bärremar men är perfekt att ha en tröja och lite annat smått vid en kortare tur. Köpte den på Stadium för 98:-
Re: inget extra!
Är det inte "räven" som gör kånken ?
pehac@mai.liu.se; sa:Tidigare har jag haft en liten kånken eller en formlös sak från
Haglöfs med, med lägerkläder o d i.
il C.
Re: Re: inget extra!
Jo, och förresten var det inte en Kånken utan en Adidas.
Men den andra, vars namn jag glömt, är en sak
från Haglöfs.
il C.
P.D; sa:pehac@mai.liu.se; sa:Tidigare har jag haft en liten kånken eller en formlös sak från
Haglöfs med, med lägerkläder o d i.
il C.
Jo, och förresten var det inte en Kånken utan en Adidas.
Men den andra, vars namn jag glömt, är en sak
från Haglöfs.
il C.
Jag måste säga att denna lilla säck imponerar lite. Någon som provat? 245 gram tung:
Finns på:
http://www.globetrotter.de/de/shop/...en%2C+Beutel&u_kat=Daypacks+%26+H%FCfttaschen
Finns på:
http://www.globetrotter.de/de/shop/...en%2C+Beutel&u_kat=Daypacks+%26+H%FCfttaschen
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg