Dags att pensionera tamojen?

Här är en cool grej kickstarter som vill ersätta din tamoj. Förutom att skydda dina fingrar från brännblåsor gör den det möjligt att förvara småsaker i det konkava utrymmet under din gasflaska.

I skrivande stund är det 17 dagar kvar på kickstarterkampanjen och för att produkten skall bli verklighet så behöver den samla in 8500 dollar till. Stödjer du projektet med 130 kr ($20) så får du en "HotFingers"

För lättpackare borde denna pryl innebära att man kan lämna tamojen hemma och spara ett par gram. ;)

0fb29a35429c99080f1223e6643223ee_large.jpg
 
Helt oskyldigt pryltips. Men visst, någon form av marknadsföring är det ju.

Jag tyckte bara det var en smart pryl och ville tipsa andra om den. Jag står inte bakom kickstarter kampanjen på något vis. Det enda intresse jag har i den är att jag gärna ser den finansierad så jag får min hotfingers. Prylnisse som man är :)
 
Om man ska använda den som en grytlapp så måste man ju antingen redan ha ett fast handtag på grytan (som dessutom är värmeledande, annars skulle man inte behöva en grytlapp - hur många friluftskök har sådana kastruller?), eller så måste man greppa om själva grytkanten, vilket inte känns särskilt smidigt.
 
Tamojen ser smidigare ut, om man ska äta direkt ur en varm kastrull. Det greppet ser inte så bekvämt ut att hålla så länge.
 
Min tamoj är slipad så det går att tända tändstickor med den vid sträng kyla. Den där går inte att få ner i en tändsticksask och fick man det är det ingen förlängare till tjocka vantar. :)
 
Nej, inte ersätter den tamojen, inte äns som komplement. Verkar klumpigt att försöka greppa kastrullen på det sätt som visas. Behöver man en grytlapp tar man med sig den som finns hemma. Måste den vara i silicon så köper man en sådan på t.ex. IKEA. Måste den vara mindre så tar man fram saxen. Vad gäller det lilla förvaringsutrymmet så har vi redan tillräckligt med fickor på kläder och ryggsäckar samt burkar och askar i vårt utrustning. Så tyvär, jag sågar ideen ...och då har jag inte äns kommenterat priset 130 spänn!!!!!

Förövrigt så önskar jag Luktafotogen lägger upp en bild på sin specialslipade tamoj!
 
Kreaktiviteten skapar nya behov, prylar och affärsgrejor som skall inhandlas samt bäras.

Utrymme under minigrytlappen, strunt.
Ergonomiskt, ingen hit alls.
Storlek, i min värld alltför liten som onödig grytlapp. Dessutom eftersom årsmedeltemperaturen här i S Skåne är lägre än temperaturen i mitt kylskåp hemma medför jag alltid handskar. De och tamojen eller hänkeln på kastrullen fungerar ypperligt för mitt ändamål.
Slutligen 130 kr för något helt onödigt för att TS skall få en, ett urbota fånigt motiv. Nästan så man hoppas att det blir just så få som nappar att den intet blir till alls. Men den siste i****n är ju inte född än.
Även i mina ögon lyser tråden av MF-projekt.
 
@ Anders B: Jag har också minimalisten och den lilla nypan. Den är ju ganska bra, men upplever inte du att man ändå bränner sig på ångorna från katrullen ganska ofta?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Polar300 Tamojen lättborrad... Kök och brännare 39

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.