• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Dagens Skratt!

Gäller att lägga ribban lågt redan från början...

Piloten tar mikrofonen och berättar för sina passagerare att flygningen mot Gran Canaria är påbörjad, vilken väg de ska ta och beräknad ankomst.
När detta är gjort önskar han passagerarna en trevlig flygresa men glömmer stänga av mikrofonen. - Håkan, har du ställt in autopiloten på granCanaria?
- Ja det är klart. Nu ska jag gå och skita sedan ska jag sätta på Sonja av bara fan. - Hon är alltid kåt och beredd på en snabbis i pentryt.
Alla passagerare hör detta och även övrig personal i kabinen. En flygvärdinna kommer springande i gången men snubblar raklång och blir liggande på golvet. En passagerare klappar henne på axeln och säger: - du behöver inte ha så bråttom, han skulle skita först!
--------------------------------------------------------------------
Flickorna i åttonde klass skulle förbereda sig för konfirmationen inne i kyrkan.
Prästen frågar den första: Har du haft fysisk kontakt med en hm hm?
Hon hade tagit på en med fingertoppen och måste därför stoppa fingertoppen i heligt vatten. Nästa hade tagit med hela handen på en så hela hennes hand måste doppas.
Då börjar en tjej tränga sig i kön. Prästen frågade varför hon hade så bråttom. - Jag måste hinna gurgla innan Eva tvättar arslet!
--------------------------------------------------------------------
Hmm, nu blir jag väl bannad pga detta...
 
Lille olle gick i en skola långt ute på landsbygden, det blev snöstorm och fröken sa att Olle fick sova över hos henne på övervåningen i skolan för att han hade så långt hem.
När de skulle lägga sig sa olle, fröken jag kan inte sova om jag inte får ligga bredvid dig naken och det måste du också vara, OK sa fröken, sen sa Olle, jag kan inte somna om jag inte får ha tummen i din navel, OK sa fröken, rätt va de var skrek fröken : Olle !, det där är inte min navel !
Näe sa Olle, det är inte min tumme heller !

Lille Olle kom till skolsalen för första gången, såg sig omkring i salen och utbrister :
ska det här va första klass, träbänkar !


Den jättefeta bondmoran hade värk i ryggen av sin enorma övervikt, så hon bad lille Olle stoppa in ett stolpiller i baken på henne, ok sa olle, bondmoran drog av sig trosorna med ett stön, drog upp alla kjolar, satte ett ben på en stol så att lille olle skulle komma åt mellan de feta lårena, olle kröp inunder tittade upp med en ficklampa o pillret i andra handen och utbrister men du var ska jag stoppa in pillret, ska jag ge det till kalkon ?

Lille Olle smygrökte när hans föräldrar inte va hemma i villan, rätt va det var så ringer det på dörren, Olle öppnar med pappans rykande cigarr i munnen, mannen utanför undrar om möjligtvis mamma eller pappa va hemma ?
Va faan tror du gubbjävel !!!
 
Den här kanske stoppas, men ändå, det var lilla lisa som blivit påsatt av en stor gammal gubbe, och när han var klar och drog upp sina byxor sa han till lilla lisa. sådärja va ska du säga till morsan när du kommer hem nu då ?
Jo sade den lilla flickan, jag ska säga att jag blev påsatt två gånger, två gånger sa gubben ?
Jatack om herrn har tid !
 
Lille lisa och Olle hade blivit stora och låg i en sovkupe i översta sängen på tåget.
De låg o funderade, olle sa jag skulle vilja ha barn, jag med sa lisa, men det måste bli ett fint barn
kom de överens om, de bestämde sig för att det skulle bli en ingenjör, sagt o gjort, så de satte igång för fullt, när Olle skulle komma så krängde tåget till i en kurva, så lisa o Olle ramlade ner på golvet, Lisa frågade Olle hur det gick, Olle svarade:

Det gick bra, men den där ingenjören hänger på fönsterkarmen !
 
Peter, du har just nu förgyllt min lördaskväll men stackars lille Olle som får vara med om allt =)

Jag vet inte om jag ska berätta fler, jag har massor i huvudet i lager, Lille Olle, och Lilla Lisa, de får vara med om mycket...

Men den här då, Det var en handelsresande som åkte på en väg i norrland på natten, Mercan pajade, och han såg sig om och fick syn på ett ljus långt inne i skogen, han vandrade dit, knackade på dörren, en kvinna öppnade, och han förklarade sin situation, hon sa att han fick sova över natten där, men innan det var läggdags så pratade de med varandra, han undrade hur hon klarade sig alldeles själv ute i skogen, hon svarade jag har allt här, ved, vatten, mina får, osv.

Sedan gick han o lade sig, vaknade o gick ut på farstukvisten o gäspade då han fick syn på
en liten pojke som satt på trappan, handelsresanden hej min vän, och vad heter du då ?
Den lille pojken svarade : Bääääääääärtil....

Jag har historier från slutet 1800-början till 1900-talets början, men då det är vissa namn på föremål som man måste kunna för att det ska vara roligt, så är det kanske inget o skriva här, men jag kan ju prova... ? Men dom kan jag inte utantill, då måste jag skriva av dem.
De hade en helt annan syn på humor, så det är intressant samtidigt, man får en inblick i hur dom värderade saker i sin omgivning.
 
Senast ändrad:
Jag troligtvis lika kass humor som dig för mig är det här skiltkul, typiska historier som jag får hära av den gamle gubben som kallas för min chef =)

Synd bara att jag aldrig kan komma ihåg alal roliga historier jag får höra...
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.