Dagens aktivitet?

Varit på kurs. med jobbet..

i Tranås i dagarna tre ,så det blev inte så mycket aktivitet (fysisk) under dessa dagar förutom en liten löprunda (ca 4 km) i Tis. kväll. Därför var det extra skönt att sätta sig på MTB:n nu ikväll för en skogstur. Körde 13 km rundan åt andra hållet som omväxling. Nu är nästan alla blöthål uttorkade i skogen, så nu är det nästan att man börjar längta efter lite regn!

//Lasse//
 
Två dagars konferans

Har varit på en tvådagars aktivitet med min arbetsköpare, ledardagar, på Skoklosters Värdshus.
Jag gick och paddlade dit och hem.

Igår 4 km promenad med kajak på vagn och sedan fyrtio minuters paddling och i dag hem fast i omvänd ordning. Att komma till aktiviteten i kajak rönte en viss uppmärksamhet från kollegorna och från hotellet som ville fota den första konferansgästen som anlänt i kajak.
 
RAcer och löptur

Skulle ju egentligen vila idag... men kände mig pigg i kroppen så det blev en södertörnstur med Rickard i ett för dagen planerat lugnare tempo... målet var att dra växelvis i 1 minut åt gången.. och att skippa alla fartökningar utan lugnt och jämnt tempo... funkade superb!

Trots att det kändes som om vi höll igen lite vid dragningarna så snittade vi 31km/h i 64km. Det bådar gott inför VR... och då är vi 8 som växeldrar 1 minut åt drag, och 7 minuter "vila"... det kan nog bli bra... under 10 timmar är målet.

Såg två förmodade skogsbränder under turen, det är torrt i markerna nu...

Avslutade dagens träningspass med att hänga på Malin på 4km löpning.

Cykel: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=5898809

Löpning: http://trail.motionbased.com/trail/activity/5898810

Thomas
 
Försökte provfiska Abborresjönkortets minsta sjö, Ottersjö men dåliga offentliga kommunikationer, kass skyltning, världens mest svårköpta fiskekort och tio miljarder hungriga knott gjorde att jag fick gå fem mil i vägrenen, fly in i tältet och åka hem dagen efter...men f*n vad det vakade igår kväll!
 
Lördag löprundan(7,5km) i lätt brandhärjad terräng i Partille sen på em ett paddelpass på ca 1tim(snitt 10,0km/tim)

/Janne
 
Igår köpte jag en hjälm och cyklade 21 km! Har inte haft bra cykel och därmed inte cyklat så långt på flera år. Väldigt kul!

Löpningen går bra också. Det känns som om jag äntligen kan träna på riktigt, även om det blir lugnt i början.
 
Har varit två dagar på Sånfjället och bodde i en av stugorna på yvallen. Varmt och ljust :)
Gjorde en toppbestigning till toppen ovan Nyvallen (1250 meter) på nationaldagskvällen.
Fantastiskt ljus. Igår satte vi av mot Hälsingland och Norra Dellen där vi tältade och hade också
varmt och skönt!

/Ringblom
 
Kajak och cykel

I fredags firade jag inte nationaldag men tog en tur om morgonen med kajaken på 1,5 timme. Som jamt så tycker jag att jag och andra jamtar skulle fått en helgdag som sorgedag för freden i Brömsebro där jamtarna som bekant fick avstå från Norge och Danmark och ta Sverige i stället.

Igår och idag har jag luftat min veteran, Merciern flög fram längs smala Uppländska asfaltrimpor. Den går svårartat komfortabelt och sången från tubdäcken är njutbar. Den gamla Idealen är hård men rättvis mot baken. Totalt blev det 11 mil lördag och söndag.
 
Skogs och cykeltur

I går kväll tog vi bilen till Paradiset stugan... ryggsäckarna packade med mat och dryck... Knallade en bit utefter Sörmlandsleden tills vi kom till Långsjön. Där hittade vi en klippa vid vattnet dukade upp och åt kvällsmat kyckling, potatis och mimosasallad... vitlöksbröd med räkost till... helt ok... dock var det lite för varmt för att sitta länge så vi knatade på ... 11,5km blev det tillslut när vi kom tillbaka till Paradiset... ett bra test för Malins nya kängor.

I dag desto jobbigare aktivitet... 11,5 mil på racern i blåst och gassande sol... Som tur var så hade jag Rickard med mig så jag slapp dra hela... efter drygt 6 mil, vid Fituna, fick jag punka... lugnt slangbyte... och vidare.

Såg ett vildsvin i diket, har aldrig sett ett förut och blev lite fövånad över hur stora dom är, skulle inte vilja köra på en i den storleken!

114,5km 3 timmar och 46 minuter exkl stopp gav ett snitt på 30,3km/h.

Så här gick turen: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=5921282

Thomas
 
I
Såg ett vildsvin i diket, har aldrig sett ett förut och blev lite fövånad över hur stora dom är, skulle inte vilja köra på en i den storleken!

Själv grillade jag vildsvin idag, blev också förvånad för revbenspjällen var verkligen stora...lite Asterix fest över det hela, var bara barden som fattades.

Annars sprang jag 11 km i värmen i Vibyspåret (fem varv sisådär kul men bra LL träningsspår, småkuperat hela tiden).

/ S
 
Paddling från GKF till Sillfartsholmen-Knarrholmen-Franholmen-Saltholmen(många holmar blir det) Lite blåsigt på slutet å guppigt vid pålverket, som vanligt alltså :)

/Janne
 
helgen: lite forspaddling på fredagen o lördagen. på söndagen var jag klen&feg&seg. satt då på en klippa i underbar miljö.
måndag: cykel framandtobacco till saltholmen, en liten tur med motionskajaken i vinden. stökig sjö. det gick dock bra.
igår/tisdag: blandad soft cykling. efter lite fix med fixien. och: ja jävlar vad det blåste vi röda sten!
ikväll: klen&seg igen... men jag hittar nog på något.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.