Dagens aktivitet?

Racertur

Racertur i bra tempo idag!

Fint väder och läge för Ekerö/Färingsö tur... Rickard och jag tog oss till mötesplatsen vid rondellen mellan Ekerö och Färingsö via färjan vid Slagsta strand... transport tempo dit.

Mötte Peter och Alfred gav oss iväg... höll bra tempo med täta dragbyten... snittade nog iaf runt 35 på Färingsösträckan... Ner till fiket vid färjeläget och kaffe med kaka i solen, trevligt!

Transport hem i soft tempo.

Totalt blev det 77,08km i 32,01km/h tempo i snitt. Kändes mycket bra...

Thomas
 
Senast ändrad:
Mycket paddlande i helgen.
i dag ca två tim i "motionsfart".
Gick med gammelhunden i skogen och rensade en löpstig.Bla måste stängsel som en viss yrkesgrupp lämnar över sommaren öppnas...
Sen gick det riktigt bra att springa,ca 8km i terräng.Kul.
 
Städade mitt katastrofala förråd idag, det var som ett bra träningspass, helt sjöblöt var jag efteråt, borde haft mina funktionskläder...
 
Pavarotti

Lyssnade på Luciano Pavarotti och kollade 2007-års fjällbilder 551 st.
Smuttade på en Single Malt, Caol Ila 12 år, kryddat med mörk cholklad 70%.

Livet kan bara bli bättre med ryggsäck, mygg och middnattssol!

Javisstja....glömde nästan....25 km långpass i korta tajts och do tröja.

/Janne
 
Lyssnade på Luciano Pavarotti och kollade 2007-års fjällbilder 551 st.
Smuttade på en Single Malt, Caol Ila 12 år, kryddat med mörk cholklad 70%.

Livet kan bara bli bättre med ryggsäck, mygg och middnattssol!

Javisstja....glömde nästan....25 km långpass i korta tajts och do tröja.

/Janne

Ja... combon fjällvandring och en bra whiskey är oslagbar... brukar ha med mig en liten Highland Park... nu senast på Kinnekulle... chokladen var ett bra tips... brukar jag annars ha till en skön konjak...

Thomas
 
idag/måndag: Åhh helvete vad rankt det var i den danska turbåten vid Rivöhuvud, i spegelsjön.
Mätaren på älvsborgsbron säger nästan tio i byarna, det var det inte vid vattenytan, inte alls. Med det räckte och det blev nästan över. Jättetacksam för att jag med tur (?) höll mig på rätt köl. Det mest intressanta är hur små de halvstora vågorna blev sen. :)
 
Racertur

Sen kvällstur vid vanliga slingan Huddinge-Lissma-Länna... fram och tillbaka.

Förvånansvärt mycket trafik av alla slag... varav en otäckt närgången lastbil med släp... tänkte tanken att nu får jag banne mig sluta cykla här, om jag skall behålla livhanken.

Förutom dessa tråkiga detaljer så var det en fin kväll, visst lite blåsigt, men sol och fortfarande varmt framåt niotiden.

KÄnde mig något seg inledningsvis men ökade tempot efterhand och fick t o m till ett rekord på sträckan. 32,53km på tiden 1:02:40 är inte illa för mig, 2:19 min snabbare som gav 31,1km/h i snitt... prick 1km/h bättre snitthastighet än förra gången.

Avslutade med ett pass på balansplattan och några knäböj... för att förebygga knäont samt förbereda fotleder och knäleder på löpträningen efter VR.

Idag är det ett år sedan " Dagens Aktivitet" tråden startades. 34464 visningar, 764 inlägg, fördelat på 64 sidor... kul att vi är några som skriver in vad vi gjort... kankse inte så jättestor variation, det blir mycket träning... men träningen är skön att skriva av sig.

Thomas
 
...och ändå är det nog bara en bråkdel av all aktivitet som listas här!

Just hemkommen från en dryg timmes ryggsäckslöpning, avslutade med fem backar. Tror jag håller på att bli sjuk, för hög puls och ont i halsen. 166 i snittpuls.

Igår ett bröstpass sent på kvällen.

I förrgår 2tim långpass med lite för hög snittpuls, 151. Detta efter en lördag från helvetet då jag jobbade större delen av dygnet, och sov fyra timmar fördelat på tre pass... Jag hoppas inatt blir lugnare. För tekniskt sett är jag fortfarande i tjänst.
 
Tisdag: löpning 7,5km men sen underbar paddling från GKF i långa snabba kajaker!
För första ggr i år riktig sommartemp även i vattnet!

/Janne
 
igår/tisdag: liten löptur i sommarkvällen. med liten avstickare upp igenom Azaleadalen (slottskogen/gbg). blomprakt!
idag/onsdag: yoga igen. starkare och vigare nu igen. skönt, och då hägrar mer. kul! o lite jobbigt... :)
 
Fredag kväll!

brukar jag inte ha någon fysisk aktivitet inbokad. Nej den kvällen är vikt för vila och reflektion ,kanske med en pilsner som sällskap! Igår däremot,en rejäl MTB runda:
Start i Floda, Flodaleden upp till Härskogen,därifrån en bit asfalt fram till stamsjöleden för vidare färd ner till Lerum, därefter asfalt/grus tillbaka till Floda Totalt uppskatningsvis ca 2,3 mil (batteri slut i cykeldator) Det är mycket torrt nu i markerna nu,vilket ger ett fantastiskt grepp och därmed ett väldigt snabbt underlag. Det "fräser" om alla torra grankottar man kör över på stigen! MTB när den är som bäst!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.