Cyklist, helst erfaren, sökes till långresa!

Hej

Jag söker en cyklist att kunna göra en långcykling tillsammans med, antingen genom östeuropa/asien, Afrika, Sydamerika eller Nordamerika. Det vill säga är planen inte lagd.

Tanken är att jobba med det projektet jag gjorde i våras: Biotrotter där jag tillsammans med en annan reste runt och intervjuade forskare om hur de arbetade för att rädda utrotningshotade djur. Vi vandrade ut i regnskogen för att hitta nyupptäckta djur, fick se platser som annars var förbjuda för allmänheten och mycket annat. På hela taget var det mycket spännande.

Denna gång vill jag göra det till cykel. Dealen är mer eller mindre alltså att den jag söker ska kunna cyklar, hjälpa mig eventuellt med cykeln som inte kan någonting om det. I utbyte så sköter jag kontakt med bevarande organisationer och möjliggör så att man kan se några utav de ovanligaste djuren man kan se. Dvs söker jag ett komplement till mig, en partner.

Tanken är också att blogga under tiden - något som man kan fördela som man vill.

Det gäller hösten 2013.

Jag har kontakt med WWF som är intresserade.

Med vänliga hälsningar
Wilhelm Osterman
 
Låter som ett riktigt kul projekt. Tyvärr 16 år försent. Innan man drog på sig en massa ansvar med fast jobb och barn.

Lycka till
Anders
Biolog och lärare, som kan laga en cykel.
 
Nice projekt!

Tänkte du ge dig iväg väldigt långt från civilisationen (och cykelmekaniker) och inte ha tillgång till nya delar? Annars klarar du dig ju med väldigt grundläggande kunskaper.
 
Nice projekt!

Tänkte du ge dig iväg väldigt långt från civilisationen (och cykelmekaniker) och inte ha tillgång till nya delar? Annars klarar du dig ju med väldigt grundläggande kunskaper.

Jag tänkte väl inte ha massor av nya delar med mig och stundvis kommer det vara långt ifrån civilisation.

Projektet visade senast att det var nödvändigt med två personer, eftersom det inte fungerar att skriva allting, förbereda möten med forskare, vara ute i regnskogen och fixa all logistik samtidigt. Det skulle underlätta mycket och göra projektet effektivare om man är två. Därför ser jag det som att det är nödvändigt.


Jag ser tyvärr inget mail...hmm..

Min vanliga mail är
intheink@hotmail.com

Mvh Wilhelm
 
låter ju intressant, fast egentligen bara med Nordamerika om för min del.

halva mitt liv har handlat om cyklande och att bygger upp cyklar samt att bygger helt egna delar osv...även långdistans resor har varit mkt av mitt intresse i många år redan. har krossat europa flera gånger om och gjort mina ca 45000mil på cykel i mitt liv.

ifall det skulle bli nordmerika, vart där då?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.