Cykelväg över Järvafältet?

Hej,

har precis börjat cykla till jobbet i Kista från Söder och första gången körde jag på rekommendation över Hagalund. Kartan föreslår dock att man cykar över Järvafältet efter Ulriksdal och jag provade det idag, men det var byggarbetsplatser ivägen överallt och jag hamnade i Rissne till slut. Finns det nån väg över Järvafältet och hur geggig är den så här på hösten?

/Måns
 
Överjärva gård o s v

Förr kunde man åka in vid f d Överskottsbolaget i Ulriksdal och sen vidare på grusvägar mot Kista, kanske var det där du försökte för det byggs nog mycket i de krokarna.

Men om du fortsätter förbi Ulriksdals station (på östra sidan järnvägen) och upp längs med golfbanan kommer du till Överjärva gård ( ta vänster vid Y-korset vid golfbanans klubbhus).

Kör sen igenom området med Överjärva gårds olika byggnader (håll vänster) så kommer du till den nya bron över järnvägen. Den leder vidare på hyfsade grusvägar fram till Kista (dock flera sådana och jag minns inte exakt vilka ev klurigheter som finns, men har du riktningen klar så blir det nog rätt). Och andra kan nog ge mer detaljer om den biten.

Vill minnas att det var så i alla fall, var ett tag sen jag åkte själv, och numera bor jag en bit bort....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kavuboy Cykling Järvafältet Mountainbike 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.