Cykelled Rissne-Enköping?

När jag var ute och gick i Rissne idag fick jag se en tillknycklad cykelledsskylt som det stod Enköping på. Någon som vet hur den leden går? Kan man hitta en karta på webben?
 
Rissne?

Menar du Rissne i norra Sthlm, i så fall skulle det vara kul att veta var du sett skylten? Annars är den enklaste vägen att åka via Spånga - Jakobsberg - Stäket - Kungsängen - Bro - Bålsta - Övergran - Litslena - Enköping. En nätt tur på cirka 80 km, lagom att åka dit å fika å sen hem igen.
God tur!
 
Mälardalsleden ett skämt?

Jag hittade skylten precis där gångbron över E18 till SEB-huset börjar. Kanske en aning utanför Rissne?

Jag tog nog ungefär den väg du beskriver, men gjorde två gånger misstaget att försöka följa Mälardalsleden. Först i Kungsängen, där jag strax hamnade nästan 180 grader ur kurs. Bara att vända. Sedan mot Krägga, där vägen så småningom gick över i något som liknade en banvall belagd med rätt stora stenar (eller också fanns det någon annan väg som jag aldrig hittade). Jag gav upp och tog en cykelväg under E18 och tillbaka till gamla Enköpingsvägen längs någon bondes privata väg.
 
Mälardalsleden?

Man får nog skaffa sig en karta över leden, min erfarenhet är att dessa "snirklar" en del runt på stundtals halvdåliga vägar. Eftersom jag kör på 23mm Stelvio light (190gr) utan punkaskydd, så vill jag hålla mig ifrån grus etc. så långt som det är möjligt. Sverigeleden är för övrigt inte heller så rolig att åka på. Jag skulle vilja se den som tar sig igenom bommar å andra hinder vid Skärholmen med packväskorna monterade.
 
Sverigeleden

Nej, Sverigeleden är lite strulig runt Stockholm. Däremot är den helt OK på de sträckor jag har provat i Västergötland och norr om Märsta station samt mellan Huddinge Sjukhus och Mörkö (Mörkö och Sörmland söder om Mörkö kan nog också vara bra, har inte provat). Katrineholmstrakten är också bra om man inte har något emot grusvägar. Kartbutiken utanför Centralen i Stockholm sålde Sverigeledsböckerna för 90:-/st när jag var där nyligen = ca 50% rabatt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
saclawes Järva cykelled Långcykling 12
Fredron Enköping till Helsingborg, ruttförslag önskas. Långcykling 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.