Cykelkärra

Cykelkärra!

Hej!

B.O.B låter som ett bra alternativ tycker jag, ngt dyr kanske? (3495:- hos cykelcity)

Den har ju dock funnits länge (bör därmed vara ganska beprövad) såg den första gången i ett nummmer av Mountainbike action i början av 80-talet...
 
Den perfekta barncykelkärran?

thureb; sa:
Svenska cykelsällskapet säljer en mycket bra amerikansk cykelkärra "Burley". Dyr men prisvärd.
Någon som känner till andra cykelkärror än Burleyn för transport av barn? Är intresserad av att göra en utvärdering inför eventuellt köp.
 
Re: Den perfekta barncykelkärran?

thodan; sa:
Någon som känner till andra cykelkärror än Burleyn för transport av barn? Är intresserad av att göra en utvärdering inför eventuellt köp.

Det finns numera en uppsjö snarlika modeller på den svenska marknaden.

Innan vi köpte Burleyn använde vi under ett par år en modell som heter något i stil med Kool som vi köpte på Cykelringen. Den var ganska OK men fästbeslaget till cykeln var undermåligt. Efter mycket tjat fick vi det utbytt.

Vi föräldrar hade en "test" för ett par år sedan. Jag tyckte dock att testen var ganska summarisk.

Genom att jämföra olika kärror bör du kunna hitta någon som är rätt OK i prisklassen 2-3 000 Kr men jag skulle i första hand rekomendera Burleyn.

Hälsningar Thure
 
Köp inte Rådia

Vi köpte en Rådia cykelkärra för några år sedan.
Den hade blivit bäst i test i Vi föräldrar och så var den lite bredare än de andra vi tittade på.
Tyvärr så var kvaliten kass, den har nästan rostat sönder så vi törs inte använda den längre.
Nu ska vi köpa en Burley i stället.
Det blir dyrt att köpa billigt!
PL
 
Treks kärror är bra

Tyvärr säljs inte Treks kärror i Sverige längre, men vi hann köpa en när generalagenten tog in dem på prov. Vi har en Trek Transit Deluxe med snabbfäste och den är helt suverän. Den rymmer två mindre barn.
Den går att fälla ihop och blir då helt platt och ryms finfint tillsammans med massor med packning i en vanlig kombibil.

Länk: http://www.trekbikes.com/accessories/product_detail.jsp?category_id=7&product_id=96

Vill man så kan man köpa till grejer för att göra om den till barnvagn eller joggingvagn.
 
BOB-trailer till salu!

Hej Fredrik!

Jag säljer min cykelkärra! Skulle ha cyklat genom Europa med en BOB trailer i sommar. Pga olika omständigheter har planerna ändrats och cykelkärran är nu till salu. Grejorna är helt nya, men har rullat på vägen en kortare sträcka, ca 20 km. Modellen heter YAK 28 och passar alla hjulradier (se BOB trailers hemsida). Nypris ligger på 3700 kr och jag har även köpt till ett extra däck, två slangar och en reservsprint. Kärran finns i Göteborg hos mina föräldrar på tel nummer: 031-685276. Själv är jag bortrest hela sommaren men kan nås per mail för ytterligare information.

Hälsningar,
Anna Adielsson
 
Re: Den perfekta barncykelkärran?

Någon som känner till andra cykelkärror än Burleyn för transport av barn? Är intresserad av att göra en utvärdering inför eventuellt köp. [/QUOTE]

I Nya Cykeltidningen nummer 2 juni 2002 refereras en test av norska Forbrukerrådet av 13 modeller på cykelbarnkärror. Burley d'Lite och Trek Transit de Luxe hamnade i topp.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Livetiskuggan Cykelkärra Långcykling 4
MagArne Lättrullat 20" däck till cykelkärra Långcykling 8
pelle.k Cykelkärra Långcykling 6
hannulan Cykelkärra - montering Långcykling 3
hannulan Cykelkärra Långcykling 11
liksaltaren Cykelkärra. Långcykling 10
cykelmamman byta tyget cykelkärra burley d'lite? Långcykling 0
mipert Cykelkärra för varor, ej barn..? Långcykling 3
surf63 Cykelkärra/vagn!!!!! Långcykling 2
inkanstar Nytänkande cykelkärra Långcykling 3
Kvinna50+ Trehjuling och cykelkärra Långcykling 19
Kvinna50+ Cykeltur med trehjuling och cykelkärra i Europa Långcykling 0
fredl Ny typ av "cykelkärra" på Lidl Långcykling 4
gnorx Hyra cykelkärra Långcykling 0
layback cykelkärra Långcykling 4
T-man Hyra cykelkärra? Långcykling 0
sarabritta Cykelkärra och hund Långcykling 2
Ledsjö Cykelkärra Burley d'lite Långcykling 5
jaffo Cykelkärra Långcykling 4
Ledsjö Cykelkärra Långcykling 17
pandinus enhjulig cykelkärra??? Långcykling 10
hs-ranger Cykelkärra + barn Långcykling 6
jockeberggren Tillbehör cykelkärra minimaxi Långcykling 0
melker_vertical Cykelkärra Långcykling 2
balo Hyra cykelkärra? Långcykling 0
Anette Grinde Cykelkärra, för trspt av kajak.... Långcykling 4
C_Johansson Ritning på cykelkärra? Långcykling 5
fiddeliten tandem+cykelkärra Långcykling 0
bredberg Cykelkärra för barn Långcykling 1
norberg Cykelkärra - ritning Långcykling 5
Cykelkärra Långcykling 3
lizardking Vad för cykelkärra ska jag använda? Långcykling 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.