Cyekelvasan 2011..depåer och allmänt snack

Jag antar att jag inte kommer vara den enda här på utsidan som ska cykla de 9milen från sälen till mora i Augusti månad. Det här är min första gång jag ska köra cykelvasan, och jag ska göra det helt själv (första gången jag genomför ett cykellopp faktiskt). Så jag har en hel del funderingar. Det jag funderar mest på är lite hur det fungerar på depåer och vad som erbjuda där. Ska man betala för det man får på depåerna? Om cykeln får punka och jag tar mig till ett sånt där serviceställe, utför de byte av slang helt gratis eller är det något jag behöver betala för? (Jag ska självklart ha med mig extra slang i tröjan)

Sist men den mest individuella frågan. Vad är det för lägligt att köra för tryck i däcken. Kan jag trycka i mina 4bar och sedan rulla loppet utan några större problem eller kommer det bli helt oåkbart? Spåret ska ju inte vara tekniskt och såldes inte mycket rötter och sånt annat man lätt tappar greppet på med hårt pumpade däck.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pelle S STULEN Specialized Pitch Pro Fsr 2011 Mountainbike 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.