Coverboots

Re: Re: Re: Re: Suck..

alven; sa:
Man behöver ju inte vara helt bakom flötet bara för att man tycker att det är synd om en produkt man uppskattar läggs ner.

Naturligtvis inte, och jag ber om ursäkt om mitt inlägg tolkades pâ detta vis. Förmodligen tycker Lundhags själva att det är synd att deras gamla godingar inte längre är lönsamma.

Att marknadsekonomins drivkrafter och begränsningar är allom bekanta är naturligtvis ocksâ i sin ordning, och är ju som sagt oftast det som är förklaringen till dylika fenomen. Dock inte alltid.

Pax Vobiscum
 
Malindo; sa:
Lapsus alumni, vir sapit qui pauca loquitur.

Nähäru, där tog latinet slut för min del :) Om jag inte ska bli fräck och dra till med tum podex carmen extulit horridulum, men det vore ju otrevligt sagt. i det läget är det nog bättre att följa ovanstående...
 
Re: Återigen mina vänner...

Kamvandraren; sa:
...med hjälp av neoprenremsan + 2 remmar med kardborrelåsning så är coverbootsen onödiga...

Inte kunde jag tänka mig att den info som jag gav skulle sätta känslorna i svallning så till den milda grad. Näväl, de avslutande inläggen gjorde att jag fick be min hustru om hjälp. Jag kan nämligen inte latin.

Som jag sagt tidigare har jag provat med enbart remmar och det gick inte bra. Jag tror problemet är att få tätt vid hakarna på kängorna. Där kan nog en neoprenremsa lösa problemet.
Peter, hur tjock är neoprenremsan du använder?
Jag ska definitivt prova.

/ Bertil
 
Re: Re: Återigen mina vänner...

OBD; sa:
[
Inte kunde jag tänka mig att den info som jag gav skulle sätta känslorna i svallning så till den milda grad. Näväl, de avslutande inläggen gjorde att jag fick be min hustru om hjälp. Jag kan nämligen inte latin.


/ Bertil
Jämför med Vart tog Nickel vägen http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=32363

och Rädda Pommac
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=29577

man vet sällan var ett inlägg slutar :cool:

Per Brune
 
Re: Re: Återigen mina vänner...

OBD; sa:
Kamvandraren; sa:
...med hjälp av neoprenremsan + 2 remmar med kardborrelåsning så är coverbootsen onödiga...

Inte kunde jag tänka mig att den info som jag gav skulle sätta känslorna i svallning så till den milda grad. Näväl, de avslutande inläggen gjorde att jag fick be min hustru om hjälp. Jag kan nämligen inte latin.

Som jag sagt tidigare har jag provat med enbart remmar och det gick inte bra. Jag tror problemet är att få tätt vid hakarna på kängorna. Där kan nog en neoprenremsa lösa problemet.
Peter, hur tjock är neoprenremsan du använder?
Jag ska definitivt prova.

/ Bertil


MAX 3 MM kompis
 
Re: Re: Re: Återigen mina vänner...

Kamvandraren; sa:
OBD; sa:
Kamvandraren; sa:
...med hjälp av neoprenremsan + 2 remmar med kardborrelåsning så är coverbootsen onödiga...

Inte kunde jag tänka mig att den info som jag gav skulle sätta känslorna i svallning så till den milda grad. Näväl, de avslutande inläggen gjorde att jag fick be min hustru om hjälp. Jag kan nämligen inte latin.

Som jag sagt tidigare har jag provat med enbart remmar och det gick inte bra. Jag tror problemet är att få tätt vid hakarna på kängorna. Där kan nog en neoprenremsa lösa problemet.
Peter, hur tjock är neoprenremsan du använder?
Jag ska definitivt prova.

/ Bertil


MAX 3 MM kompis

Jag köpte neopren med tjocklek en på 2 mm till ett annat projekt, men jag har jag inte lyckats sy i neoprenet med symaskinen, som jag hade tänkt. På dykshopen rådde dom mig att limma neoprenet, men jag har kommit mig för att prova än.

Neoprenet köpte jag från http://www.shelby.fi/catalog/advanced_search_result.php?keywords=neoprene&x=3&y=5

Dom har även neopren som är 4 mm och nu kan man tydligen köpa 20 cm. När jag handlade var det minsta man kunde köpa 55 cm (bredd 130 cm).

Om 3 mm är max, kan jag tänka mig att sälja lite 2 mm’s neporen (blå dubbelnylon) till dom vill prova. 55*130 cm räcker till många muddar, så jag klarar mig ändå. Jag har hittills bara använt ca 2 kvadratdecimeter (10*20 cm)


Per Brune
 
Jag har tagit lite 3 mm från "vaddstycken i neopren för travhästar - säljs i alla hästshopar 40 cm bredd.

Limma är det enda som äe realistiskt.

Behövs dock inte om du spånner remmen utanpå

God tur
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutatmedlemskap160620 Coverboots Kläder 11
matala-0 coverboots? Kläder 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.