Byxor

Hej!

Ska köpa nya klätterbyxor men vet inte riktigt vilka jag ska köpa. Har funderat lite på dessa;
Mammut - Thunderhead pants, Verve - Belikos Shorts, Black Diamond - Campus Shorts eller Prana - Mojo Short.
Är det någon som har haft någon av dessa modeller eller några andra shorts och har några synpunkter/råd?

Tacksam för svar... :)
[Ändrat av antonf 2004-06-02 kl 23:26]
 
Köpte ett par Mojo från REI i USA. Jag tog Large vill jag minnas som var största storleken då och där, men jag tycker att de gärna hade fått ha lite mer loose fit.
Har sett att det ibland även finns XL av dem och det hade kanske varit min typiska storlek (191 cm, knappt 90 pannor...).

Jag köpte dem f ö för 19 dollar, men innan de var hemma så hade de väl kostat omkring 300 spänn, vilket i och för sig är mycket billigare än vad jag sett i Sverige.
 
Verve gör ju läskigt schyssta grejer men allvarligt talat. Kläder att klättra i hittar du bäst på typ HM. Du får ett par slitstarka snygga brallor för tvåhundra, dessutom slipper du se ut som en fjälltomte i Klättermusenbrallor.
 
Jag har Mammuts Thunderheads. De är supersköna. Riktigt riktigt mjuka i tyget och följsamma, har aldrig känt av dem när jag klättrat. Skönt att de går precis över knät, jag har en tendens att damma i knäna... De blev såna favoriter att jag skaffade ett par till så att det alltid finns ett par rena. Har haft mina hela innesäsongen (klättrar ca 4 ggr / vecka) och tvättat samt torktumlat dem mycket och de håller form och färg.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.