Byta innerskor i "gamla" T1:or

Byta innerskor i "gamla" T1:eek:r?

Helloj!

Jag har kört slut på innerskorna i mina Scarpa T1:eek:r av den "gamla" helsvarta modellen. Jag var därför och kikade på nya pjux hos Adams Sport i Gbg. Jag förklarade samtidigt mitt problem med innerskorna och fick förklaringen att de innerskorna faktiskt inte har någon vidare kvalitet. Jag fick då tipset att försöka få tag på ett par innerskor från vanliga slalompjäxor.

Nu undrar jag om någon har provat med innerskor från vanliga slalompjäxor i telispjäxor, t ex T1:eek:r? Är det någon som har några till salu? Min storlek är: 43-44.

Skalet på mina T1:eek:r är fortfarande hela och spännena likaså. Dom är jäkligt sköna och vågar inte byta till den nya modellen av T1:eek:r då jag hört att den är smalare över foten. Stämmer detta?

Är det någon som har ett par bra carvingskidor till salu? Längd ca 170 cm. Min tjej behöver byta ut sina raka telisplankor.

Må ni få många fina skär i vintern!
Jeppe@berget

En kompis till mig använder inneskon till någon gammal Salomon-pjäxa och han är helnöjd (om du vill kan jag kolla upp närmre vilken modell och så). Det är visst mycket skönare än med orginalinneskon. Jag kör än så länge med orginalet eftersom jag inte testat annat än och inte har någon schysst innesko liggandes i garderoben.

/Perman

Tjena Jeppe!

Detta är Permanns kompis som skriver. Innerskon jag använder är från en Salomon Integral 9,0 equipe anno 1993. Det spelar inte någon roll vilken modell det är, bara innerskon passar din fot och skon. Kan upplysa dig och alla andra (å då framförallt Permann) som kör med orginalinnerskon att det var som att gå från en spann med vatten till en hink med cement (om man får använda en gammal klyscha). Det är en grym skillnad i tajthet! Däremot vet jag inte om den nya skon är smalare och jag har inte heller några innerskor eller skidor att sälja till dig.

Lycka till!

Viktor

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg