Bygga en flotte?

Om man tar några slanor, en pressening och ett öskar som kan vara bra att ha, kan man då på enkla medel lyckas få ihop en säker flotte?

Kanske flytdunkar som läggs under slanorna?

Ideér?

Jag tänker mig att presseningen självklart ligger underst, och även går upp på sidorna kanske 30-40 cm.
 
Om man tar några slanor, en pressening och ett öskar som kan vara bra att ha, kan man då på enkla medel lyckas få ihop en säker flotte?

Kanske flytdunkar som läggs under slanorna?

Ideér?

Jag tänker mig att presseningen självklart ligger underst, och även går upp på sidorna kanske 30-40 cm.

Verkar vara en dålig ide. Ett enda hål, och du lär behöva ditt öskar.

Bättre är nät och PET-flskor, dunkar med mera. Googla "spiral island" så får du se något intressant.

Klassikern med trästockar som bildar en plattform är fortfarande svår att slå. HAr du tillgång till bensinfat (helst de där i plast, de brukar vara blåa) så kan du gå långt. Eller flyta långt åtminståne.
 
Sök på "corracle" eller "bull boat". "Gamla enkla båtar med skin-on-frame-teknik". Om du tar en presenning som används till lastbilar, dvs vävd polyester så får du ihop en riktigt stark flotte/båt (tåligare än vad många tror).
 
har byggt enkla risflottar två gånger, av dubbla billiga presenningar och en massa sly. går fort att bygga och funkar hyfsat. Brukar inte vara några problem att få hugga ris... har byggt en timmerflotte en gång, som fick flythjälp av kanske 10-15 25liters dunkar... men då var vi ganska många på den... typ 5-6 eller så...
 
Flotte.

Det var nått sånt jag tänkte, visste att jag skulle få tips och råd har, ska forska mer och googla lite på det ni nämnt
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.