Butiker i malmö

Jag ska ut och tågluffa nu i sommar och ska därför köpa en 60-70 liters ryggsäck. Som jag märkt är det svåraste att hitta ett bra märke, och det verkar som att det är haglöfs som dominerar marnaden i malmö. Det hade varit bra att kunna testa lite olika märken, men det är svårt att hitta några bra butiker förutom kedjor som Stadium och Intersport. Är det någon som vet några bra fridlufts-butiker i malmö?

Tackar på förhand:)
 
Butiker i Malmö

Prova Naturkompaniet (finns i Hansacompagniet), Outside på Stortorget eller Friluftsvaror på Lantmannagatan.

/Rickard
 
Butiker

Hej,

prova friluftsbolaget i Lund, det är ju inte långt ifrån Malmö. Prova Fjällrävens Fox ryggsäck som är tydligen perfekt för att resa,

ha det,
a
 
Glöm inte att kolla in Tierras butik i Malmö också. Den ligger på gågatan mellan kanalen (Gustav) och Triangeln.

Mvh C
 
Köpenhamn= Malmö?

Om du inte drar dig för att åka till Köpenhamn kan jag tipsa om en trevlig affär som säljer Lowe alpin säckar relativt billigt. Jag köpte en Lowe aplin Liberty där -95 kanske, till ca 2/3 av svenska priset. Jag har varit jättenöjd med den. Den är ju visserligen en tjejryggsäck (60+15), men de har stort utbud av ryggsäckar i alla storlekar, samt tält och klättergrejor om jag minns rätt.
Vägbeskrivning från Kongens Nytorv:
Följ Ströget til Illums tar slut, sväng höger och följ den gatan till den tar slut bland en massa busshållplatser (Nörreport?). Korsa gatan/busshållplatsen och gå rakt fram en tja, 2-3 kvarter så ligger affären på höger hand. Skog och land, eller fjäll och sjö eller nåt sånt heter den tror jag.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Gorjin malmö-padjelanta? 2 dumma skåningar Transportera 1
ES Atlas i Malmö? Transportera 3

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.