Bussförbindelse

Hej, den 17/8 ska jag åka från Nikkaluokta till Kiruna tågstation och undrar om bussarna där uppe tar emot kontanter eller om dom bara tar emot busskort som här i Stockholm? Kan man förboka nånstans?
Ledsen om frågan har ställts förut men jag hittade ingen tråd.
 

avslutad210712

Gäst
Hej, den 17/8 ska jag åka från Nikkaluokta till Kiruna tågstation och undrar om bussarna där uppe tar emot kontanter eller om dom bara tar emot busskort som här i Stockholm? Kan man förboka nånstans?
Ledsen om frågan har ställts förut men jag hittade ingen tråd.

Busskort kan Ni behålla i Sthlm. Här litar vi på att folk inte rånar busschaufförerna så kontanter funkar alldeles utmärkt.

Förboka går ej men det finns resegaranti så är bussen full så kommer en buss till.
 
Hej! Precis kommit hem därifrån. Bra om du tar med kontanter efterssom det varit problem ett tag med kortläsaren på bussen. 126 kr enkel resa.
 
Busskort kan Ni behålla i Sthlm. Här litar vi på att folk inte rånar busschaufförerna så kontanter funkar alldeles utmärkt.

Förboka går ej men det finns resegaranti så är bussen full så kommer en buss till.
Vad skönt att veta. :)

Hej! Precis kommit hem därifrån. Bra om du tar med kontanter efterssom det varit problem ett tag med kortläsaren på bussen. 126 kr enkel resa.
Ok, får bli kontanter då :)
 
Jo bussen uppe här kring karesuando/ kiruna tar kontanter.. är ej helt säker men tror dom tar kort... mvh Jocke
 

avslutad210712

Gäst
Jo bussen uppe här kring karesuando/ kiruna tar kontanter.. är ej helt säker men tror dom tar kort... mvh Jocke

Enligt en tidigare tråd så skall de ta kort men enligt ett tidigare inlägg här ovanför så har kortläsaren ofungerat så kontanter är aldrig fel.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Hendrik kort stugtur med tåg-/bussförbindelse? Fjällvandring 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.