Brustabletter Sport

Hej!

Tidigare år har jag köpt sportdryck i brustablett form. Det har varit smidigt att ha med sig på tur. Nu hittar jag inte längre dessa brutabletter på ICA som tidigare och ingen annanstans heller. Är det någon som vet vart jag kan få tag på dom?

/Mia
 
Just de tabletterna...

vet jag inget om. Vet däremot att bl a hälsokostkedjan Life säljer/sålde sportdryck på brustablett.

/Håkan
 
GolfActive?

Det finns en brustablettssportdryck som heter GolfActive. Om det är den du letar så finns den i allehanda butiker som säljer golfutrustning. :)
 
Re: GolfActive?

haskell; sa:
Det finns en brustablettssportdryck som heter GolfActive. Om det är den du letar så finns den i allehanda butiker som säljer golfutrustning. :)

GolfActive hmmmm kan den innehålla amfetamin så att man inte somnar på fairway?
 
Naturligtvis...

måste det finnas speciell sportdryck för golf...

Det vore kanske bättre med Valium än amfetamin, så ökar chansen att somna ifrån eländet.

/Håkan
 
Varför brustabletter??

Jag förstpr inte varför man skall använda sig av brustabletter som är definitvt svindyrt...

Mitt tips är att blanda 3 delar maltodextrin (inköps på hembryggningsaffärer) samt 1 del druvsocker (på ICA eller konsum)

Förvara detta i en påse med plastklämma och dosera rätt i flaskan (lämplig mängd 4-7 % på vandring) busenkelt och busbilligt.
 
Ja, brustabletter är dyrt, men kanske bekvämare att ta med och blanda "ute i fält", vad vet jag.

Salt kan vara bra ingrediens att ha i sportdrycken oxå. Brist på vanligt koksalt (natriumklorid) under idrottande (speciellt vid hög värme) p g a att man svettas ut salt kan ge muskelkramp. Det skall dock inte överdoseras (iofs svårt då det inte smakar gott).

Vidare så använder flera sportdrycksproducenter aspartam som sötningsmedel, men det är nog en överkurs om man ska göra själv (och sen är ju aspartam inte så nyttigt)

/Håkan
 
Finns på Hemköp

i V:a Frölunda (Göteborg). Hittade dom idag med Ginseng och av märke "Gladitor" copyright TV4. Dessutom var det någon dekal om 15-års-gräns på förpackningen.

Naturligtvis kunde jag inte låta bli att köpa!


/Andreas
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.