• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Brudar i fjällen!!

Ska de va någe å ha

Vad jag inte hajar är varför man skulle vilja hitta "brudar" i fjällen.
Kvinnor och tjejer finns det en hel del av, även om man ju som sagt ofta får ta med dem själv. Men brudar - nä, de sitter nog hellre inomhus och tröstäter riskakor till Bert Factory.

Sen kan man ju tycka att det inte är så genomtänkt att ge sig ut i landets folktommaste delar för att träffa just folk (även om det ofta är bra kvalitet på dem man träffar).
 
Re: Var é grabbarna?

kajakkarin; sa:
Prova Kungsleden nästa gång, var där i somras och det var säkert 80% tjejer! Så till vilka fjäll ska man dra om man vill träffa grabbar på vandring (dvs grabbar som går utan tjejsällskap)?

/Karin

Jädrar att jag inte läste ditt inlägg tidigare, nu missade du chansen att möta mig mellan Grövelsjön och Storulvån. Jag får väl åka upp till Kungsleden istället för att harva omkring ensam i utmarkerna :).

/J
 
Efter nogranna analyser i Jämtlandsfjällen under en vecka tycker jag att frågan känns felaktig.
Vi var tre trevliga grabbar som gick i sällskap, under hela turen träffade vi inte på ett enda motsvarande killgäng. Däremot mötte vi flera stycken rena tjejgäng. Där är dock problemet: man MÖTER dem. Vid ett tillfälle var vi nästan på väg att vända...

Vad som däremot finns i överflöd är par och tantgäng.

Finns det något värre än att möta några gulliga par som sitter och ser söta ut nere vid en jåkk i solnedgången?
 
Kanske Trollsjön!?

Du kanske ska prova att vandra kring Trollsjön. Jag var där för en vecka sedan och mötte totalt fem (2+3) tjejer som var ute på längre tur. Du ska kanske prova att vandra fram och tillbaka till sjön, det kanske kan ge napp!
 
Singel-leder

Varför inte införa en singel-led nånstans i fjällvärlden? Extra tätt mellan övernattningsstugorna och gott om parbänkar längs leden. Jag ser enorma affärsmöjligheter för den turistentreprenör som är först ut på marknaden.
 
Re: Singel-leder

z5v2erik; sa:
Varför inte införa en singel-led nånstans i fjällvärlden? Extra tätt mellan övernattningsstugorna och gott om parbänkar längs leden. Jag ser enorma affärsmöjligheter för den turistentreprenör som är först ut på marknaden.

"Singel i Salto" finns ju alltid... Det är ju förstås ingen direkt vandring, utan boende på fjällstation med dagsturer och annat trevligt. Det är nog också hög konkurrens om singel-tjejerna :eek:)
 
Annars är det väl bara ta med sitt pick o pack o dra till klubben grand garbo i stockholm och tälta under ett bord! DÄR finns alla tjejer (inte under bordet alltså )
 
Annars ordnar ju STF veckor med singelträffar i Storulvån, tror det var där i alla fall...
Det kan ju kanske vara något
 
Re: Re: Singel-leder

haremma; sa:
"Singel i Salto" finns ju alltid... Det är ju förstås ingen direkt vandring, utan boende på fjällstation med dagsturer och annat trevligt. Det är nog också hög konkurrens om singel-tjejerna :eek:)

Ingen här som har varit på "singel i Salto" och kan avge en rapport? Eller är det nåt som man inte skyltar med? :)
 
Re: Re: Re: Singel-leder

z5v2erik; sa:
Ingen här som har varit på "singel i Salto" och kan avge en rapport? Eller är det nåt som man inte skyltar med? :)

Varför skulle man inte skylta med det?

Jag har varit där och hade väldigt trevligt. Det var väldigt få som kom dit med någon sorts köttmarknadsinstinkt. De flesta var där för att kunna ha en trevlig helg, där ingen behövds lämna mitt under kvällen för att barnen skulle läggas, eller fråga någon annan om man fick gå med de andar till bastun.

Så det är trevligt, dock inte så mycket om man endast är ute efter att hitta en bättre hälft.

mvh Christian
 
Turnorskor?

Jodå, gott om supersöta, fräscha och gottluktande tjejer finns det på Kungsleden. De flesta börjar sina vandringar från Abisko Turiststation, det har jag bittert fått erfara när jag stått fast i mitt skift i butiken på stationen. Inga beräknade "-Men, jag skall ju åt samma håll. Skall vi slå följe?" där inte, tack vare arbetsplikten.

Positivt överraskad över att så många tjejer promenerar i fjällen ensamma. Kanske de precis har brytit sig ur ett jobbigt förhållande och behöver en stunds kontemplation i livet? Hur är det tjejer?

Nåväl, nästa sommar tänker jag iaf vara ledig och traska Kungsleden. Abisko-Nikkaluokta-Nikkaluokta-Abisko.

...fast vad jag egentligen undrar över är var man hittar turnorskor? Helst i par...
 
Re: Turnorskor?

articwolf; sa:
Positivt överraskad över att så många tjejer promenerar i fjällen ensamma. Kanske de precis har brytit sig ur ett jobbigt förhållande och behöver en stunds kontemplation i livet? Hur är det tjejer?

Jag är tjej. Det händer att jag promenerar ensam. Därför att vill jag nånstans, så går jag dit, även om ingen annan är intresserad av att gå med. Har ingenting med jobbiga förhållanden och kontemplation att göra, bara så att jag råkar tycka väldigt mycket om fjällvandring. Att vandra ensam tycker jag är trevligt, däremot tycker jag inte om att slå läger ensam (i alla fall inte i längden), någon gång om dygnet vill jag gärna höra en mänsklig röst nämligen...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Raskolnikov Blinda brudar i Øsd? Tjejforum 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.