Brooks B17 i Västerås

Hej!
Är det någon som bor i närheten av Västerås som kanske har en B17 man kan få testa? B17 standard eller imperial vore att föredra.
MvH,
Jackiie
 
Det lönar föga att pröva en annans B17 då lädret skall anpassa sig till dina sittben, för att du skall kunna dra fördel av den. Så länge får du aldrig pröva. Men de som prövat, vant sig, har svårt att byta ner sig.
Men det krävs mod, det håller jag med om.
Mina är för långt från dig, på sydkusten och de passar till mina sittben.
go tur
 
Håller med seeobserver, svårt att testa för den anpassar sig till användarens bakdel. Men vill du titta på en så finns jag i Kvicksund.
 
Då är frågan - hur vet man vilken man ska chansa på?
Satt på en Specialized sittbensmätare, och den hamnade på 135 har jag för mig. Testar just nu en Phenom 143 som visat sig vara antagligen alldeles för hård.
Det enda problemet jag har är att jag inte vet vilken jag ska beställa. Slänger gladligen ut pengarna och chansar för en förhoppningsvis bra sadel.
 
Jag har både den vanliga & aged varianten.
Aged har varit bättre för mig. Den har funkat bra direkt utan "inkörning".

b17_standard_aged_w800_h600_vamiddle_jc95.jpg


Annars är SQLab 611 ett tips som kanske funkar för dig med. Jag har en sådan på min MTB som jag är nöjd med.

Frid!
 

Bilagor

  • DSC01081 E3.jpg
    DSC01081 E3.jpg
    26.9 KB · Visningar: 342
Det verkar stå mellan B17 standard och B17 Imperial som jag ser det. De flesta sadlar jag använt upplever jag trycker på mellangården. Jag är inte rädd för att testa en sadel och köpa en ny om denna inte fungerar trots inkörning, finns det något som verkligen talar emot att jag köper en B17 Imperial och hoppas på det bästa?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.