Bra sätt att ta ihop repet?

Hej!
Jag är snorgrön på att hantera min utrustning och tycker jag klantar till det varje gång jag ska vira ihop repet efter klättring... :(
Finns det något bra ställe på nätet som beskriver med bilder hur man enklast och smidigast gör?

/Hasse
 
skaffa en repsäck så löser du problemet=)

har inget bra tips på sidor.
har letat lite åt dig men inte funnit något.
mitt tips är att du frågar någon rutinerad klättrare.
Då kan vederbörande visa och ge dig tips på plats...
mycket bättre!

99% av alla som klättrar är väldigt trevliga och öppna människor.. de delar gärna sin erf. bara fråga snällt!

/Micke
 
Jag har också fundera lite på det där. Det är ju jäkligt tråkigt att behöva linda ihop repet hela tiden. Borde man inte kunna släpa det efter sig, som en lång svans typ?
 
hmmm...ingen dum idé....

som en korsning av en genmanipulerad och överkörd hamster och orm....nice med en imponerande svanslängd.
jo..det låter absolut som den bästa lösningen.
annars kan man linda repet omsorgsfullt runt huvudet och bära det som turban.
dock krävs det lite av användarens karisma och intellekt. en kamelhållare bak på sin BMW och synliga kebabhållare inne i bilen är ett klart plus.
Detta för att skapa en trevlig och gemytlig helhetsbild.
annras kan man fläta hela repet som en overall. skyddar både mot det ena och det andra....kanske inte repet...men skit i det. men det skyddar mot insekter, den arga dansken som du just trampade på fingrarna på utsteget från sin första 7:a led och även mot solen om flätningen är riktigt tät.

There is no end to the possibilities!
/Micke
 
var det inte nån som virade sitt rep runt magen vid incheckning på nån flygplats? Detta för att undvika att få betala överviktsavgift.

Tveksamt om det skulle fungera m dagens säkerhetspolicys... :)
 
hmm....

Men om man häller köttförsås på sig samtidigt och bestämt menar att det är spagetti som man har över hela kroppen ?

eller att man är en kraftigt ensam och misslyckad tortelini som bara vill komma hem efter en lång tid hemifrån! =)


/Blixt
 
Rep?

Rep? Håhå, jaja. Ska du skämma ut dej fullständigt? Rep e ju ungefär lika bögigt som hjälm! Skit i repet, ta lite hardmanpoeng och gör nått roligare av repcoilarstunden. Blixt har säkert några förslag på trevligt tidsfördriv med grabbarna.
 
en sann talare och despot!

Som min Livskamrat Jonas precis tillade så är det högst homsemässigt att överhuvudtaget ha en en repstump i väskan. Och varför ha en väska ? vad ska du ha i den ? om man nu på riktigt hardmanna mässigt vis vistas på berget,
så har man inte mycket mer på sig än sin något diskutabla utstyrsel i form av en latexsusp. och kanske en och en annan gummikula i käften.
repcoilarstunden va det ja...
jonas och jag brukar fläta ihop vårt genetala hår och låta våra löss hoppa trampolin ett tag....annars kan man se vem som kan köra ner en hexa i stl 11 längst i halsen utan att få klökningar.
ett par bra lösningar ?
 
Halsen????Hexa????

Nivån börjar hyfsa till sig, minsann.
Varför har alla klätterbutiker slut på Bigbros i
stl. 11" förresten? Jag har hört att de haft en strykande åtgång i aidarkretsar. Vem aidar på bigbros?Kanske jag blandar ihop aid och aids. Aj då.
 
Otrolig nivå på samtalet pojkar.
Tur att ni hard-men är lika hårda på isarna som ni låter och aldrig över huvudtaget skulle komma på tanken att smita hem till det varma skånska kustklimatet, med svansen mellan benen, när minusgradena så snällt intågar i rjukan?!
Eller hur var det nu?

Själv tyckte jag det va för varmt och drog till homsedal i stället. 28 minus resulterar i att oljetempen på M5an inte kom över 55 grader trotts 5 timmars bilkörning! Sug på den!

Jag tror nog att ni knaprade i er för mycket av pillermannens alla piller.
 
Han sitter väl och begrundar alla goda råd som vänliga, välvilliga och seriösa klubbkamrater bistod med i hans brydsamma situation, kantänka.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.