Jag är på jakt efter en ryggsäck på ca 35-40L som ska användas till stugturer i svenska fjällen och Alperna, kortare turer på hemmaplan och allmän resa. Jag tänker mig att packa 6-10 kg i den.
Jag har nu en Everest (Stadiums egna) 40L och inser att snålheten nog bedrog visheten när jag köpte den. Den funkar, men är inte jättebekväm.
Jag önskar följande:
- Komfortabelt bärsystem med höft- och bröstrem.
- Gärna med nätrygg, för att slippa svettas så mycket på ryggen.
- Fickor på höftbältet, helst på båda sidor.
- Inte allt för tung. Min nuvarande påstår sig väga 1640g, ett par hekto mindre vore trevligt.
- Stretchfickor på sidorna för vatten, lösa saker etc. Gärna stretchficka fram också.
- Topplock
- Helst ska den vara så pass smidig att kunna dra ihop, så att man också kan ta den till kortare turer med bara några enstaka saker i.
- Hållbar. Jag vill gärna kunna ha den i tio år.
Jag är dam, ca 163 cm lång (kort!).
Tacksam för tips!
Jag har nu en Everest (Stadiums egna) 40L och inser att snålheten nog bedrog visheten när jag köpte den. Den funkar, men är inte jättebekväm.
Jag önskar följande:
- Komfortabelt bärsystem med höft- och bröstrem.
- Gärna med nätrygg, för att slippa svettas så mycket på ryggen.
- Fickor på höftbältet, helst på båda sidor.
- Inte allt för tung. Min nuvarande påstår sig väga 1640g, ett par hekto mindre vore trevligt.
- Stretchfickor på sidorna för vatten, lösa saker etc. Gärna stretchficka fram också.
- Topplock
- Helst ska den vara så pass smidig att kunna dra ihop, så att man också kan ta den till kortare turer med bara några enstaka saker i.
- Hållbar. Jag vill gärna kunna ha den i tio år.
Jag är dam, ca 163 cm lång (kort!).
Tacksam för tips!