Bra MTB-verkstad i Uppsala?

Hej alla Uppsalabor som åker MTB!

Jag har en MTB som har några år på nacken men som jag fortfarande trivs med. Dock har jag servat den och mekat med den alldeles för lite. (Framför allt p.g.a att jag helt enkelt kan för lite om sånt.) Så dess skick lämnar tyvärr en del i övrigt att önska.

Snart är det dags att lämna in den på verkstad och få den genomgången av proffs och byta vissa komponenter som jag inte klarar själv såsom (åtminstone) kassett och kedja.

Jag skulle vara tacksam om du som läser detta ville tipsa om en cykelverkstad i Uppsala där DU varit nöjd med utförd service.

Vi ses i skogen! # Magnus
 
Hej,

Jag skulle nog rekommendera "Eriksbergs cykel" i Eriksberg. Kunnig personal, bra service och humana priser. Tyvärr har de av någon outgrundlig anledning börjat med lördagsstängt, men det kanske inte hindrar Dig... Annars kan jag även rekommendera "Leffes cykel" i Luthagen vid Tiundaskolan(?).

CykelCity på Vaksalagatan är iofs duktiga på att "meka MTB" men till betydligt högre priser. Bjuder dessutom aldrig på något extra om man inte betalar för det...

Mvh//Janne
 
Cykelcity/Kedjesport jätteduktiga!

Jag kan absolut rekommendera ett besök hos Bosse på Kedjesport/Cykelcity på Vaksalagatan. Enligt min erfarenhet är det den Uppsalabaserade cykelbutik som kan absolut mest om det här med MTB. I butiken kan du också få en fyllig "MTB-manual", full med bra mektips.

Mvh,
Petra
 
Plus i kanten till Eriksbergs Cykel!

Hej Magnus

Jag kan bara hålla med Janne och Petra att Eriksbergs Cykel och CykelCity är bra affärer. Extra plus i kanten till Eriksbers Cykel dock. Vore det inte för dom hade jag aldrig kunnat köpa/äga dom cyklar jag har haft eller dom som jag äger nu. Har handlat hos dom i ca tio år nu och har alltid fått bra hjälp och service. Tack Molle och Anders!

Mvh

Fredrik
 
Cykelstället

Cykelverkstäder går ju alltid upp och ner. Det kan hänga på bara en person. Cykelstället har fått ett verkligt lyft med Matte och Tony, och är nog för tillfället bäst i stan. Trevliga att ha och göra med, är cyklister själva, och snabbt går det. Har just gjort ett fantastiskt jobb åt oss.


Per o Elisabeth
http://user.tninet.se/~ipg289h/fu99/MTB.html
 
Erfarenheter

Trots att Jan tycker Kedjesport är dyra och aldrig bjuder på något extra valde jag den butiken. Petra och Fredrik rekommenderade dem varmt och jag bor dessutom alldeles i närheten.

Vid första besöket köpte jag SPD-pedaler och Shimanoskor. Bosse gav mig 10% rabatt eftersom jag köpte dessa vid samma tillfälle. Dessutom monterade han på pedaler och klossar utan extra kostnad.

Vid andra besöket bytte jag kassett, kedja och bromsklossar samt fick grejerna justerade. I valet av bromsklossar fick jag veta att det inte var någon större skillnad på den dyrare av de två modeller jag hade att välja på samt att jag egentligen inte behövde byta både fram och bak eftersom det ena paret inte var särskilt slitna. Det känns ärligt! Jag kan inte bedöma om pris för delar och arbete var högt eller lågt men det kändes inte hutlöst i alla fall...

Tack för tipsen! Jag kanske inte kör om er i skogen trots dessa uppgraderingar men ni kör i alla fall ifrån mig långsammare! :) Keep smiling!

# Magnus

PS. Per och Elisabeth; Tack för era webbsidor om MTB runt Uppsala - de är toppen! Jag har bott i Uppsala i knappt två år och hittar inte så bra i "Stor-Uppsala". Dessutom bor jag centralt så jag har ingen naturlig kontakt med några skogsområden. Era kartor och ledbeskrivningar är jättevärdefulla för mig när jag ska ta mig ut och hitta nya områden.
[Ändrat av mgullo 2002-07-12 kl 09:38]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
julia_olsa.se Mtb med hund, tips och sällskap (Bas i Göteborg) Mountainbike 8
Sezziyanen [Fråga] Prisläge beg. MTB? Mountainbike 16
Phreakishe [Fråga] MTB Rockrider ST-520 BB? Mountainbike 4
trullss Vilken MTB skulle ni välja? Mountainbike 5
Lansgren Återigen en MTB noob Mountainbike 5
Gemclare1980 Mtb trails Mountainbike 2
IngemarB Bergstoppar möjliga att bestiga med MTB Mountainbike 17
MaxDavid Vilken MTB skulle ni välja? Mountainbike 5
majjen MTB med elmotor? Mountainbike 14
Johan123 MTB med elmotor i naturresevat? Mountainbike 215
stormfrog Vilka är dina bästa MTB XC upplevelser runt Göteborg och Västra Götaland? Mountainbike 1
b-axe Köpråd mtb Mountainbike 14
GladeVandraren Byta cyclocross till MTB styre? Mountainbike 6
thomas.vastervik MTB 29" Peak Mountainbike 11
KLAGER Två MTB-cyklister cyklade in i militär raketövning Mountainbike 19
Micke86 Fälgar mtb Mountainbike 44
John_T Jämtlandsleden på MTB? Mountainbike 8
PixelNoise [Köpråd] Behöver Råd innan min första MTB köp Mountainbike 15
kanis Köpråd beg. första-MTB Grand Canyon AL 29" Mountainbike 36
Kalimera MTB kompis Stockholm Mountainbike 5
fjellinden Riktigt billig första MTB Mountainbike 10
Påveen Mtb norge Mountainbike 4
herr thomas Framstänkskärm med stag på dämpad MTB-gaffel? Mountainbike 9
tomhylsan Racerdäck på MTB? Mountainbike 15
herr thomas Slicks på MTB? Mountainbike 13
herr thomas Byta vevlager på en äldre MTB Mountainbike 10
MalinpDahl Stuga i Norge - MTB Mountainbike 2
Joel_80 Mtb kompis i Göteborg Mountainbike 3
majkelsson I västerled med MTB Mountainbike 0
Angeline MTB-kompis i sthlm Mountainbike 2
Danne84 Köpa ny MTB Mountainbike 7
Frisk MTB I Uppsala Mountainbike 1
emmaskold MTB cykling i Leogang i Österrike i sommar - SÄLLSKAP SÖKES! Mountainbike 1
anteleaf MTB-tidning på svenska? Mountainbike 2
Henkes MTB/hybrid med 3-5 växlar? Mountainbike 11
Niklaski Tänkte köpa en MTB Mountainbike 11
perosen MTB-kartor / färgmärkning av svårighetgrad på spår? Mountainbike 5
emmaskold Vem cyklar MTB i Ängelholm? Mountainbike 3
skogsvakt MTB kompis GBG Mountainbike 2
mabo MTB-lopp...glasögon ett måste? Mountainbike 4
SimonStröm Välja MTB 29-tum Mountainbike 9
kalalokki MTB i Säfsen Mountainbike 1
Äpelena mtb polare sökes på Österlen! Mountainbike 0
xlunja MTB kring Klimpfjäll Mountainbike 3
Argusgranskare Storleksfråga MTB-däck Mountainbike 3
froxi Hjälp! Vilken MTB ska jag köpa? Mountainbike 12
rockempire MTB områden Mountainbike 2
Fastnet.R MTB Falkenberg Mountainbike 0
linslusen66 "Ny" begagnad MTB eller? Mountainbike 3
hassex Filmtajm Hallsta mtb spår Mountainbike 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.