Bra iläggssulor? (dämpning)

Tjena

Jag söker några bra iläggsulor som ska användas i kängor.
Dämpning skulle vara den viktiga egenskapen, i motsats till att iläggssulan skulle ge stöd till foten eller något annat.

Tidigare har jag använt iläggsulan SOF 'Athletes Plus' vilket jag tycker är helt ok sulor och som dämpar bra. Enda nackdelen med dessa sulor som jag har upplevt är att "plastskummet" som utgör sulan är något skört. Materialet spricker och smular sig när man krånglar ner sulan i kängan, och efter några års använding så går sulan sönder och materialet kan ha en viss kladdig egenskap då.

Jag har ingen större koll på vad folk anser är bra iläggssulorsulor. Kan ni hjälpa mig med information om detta?
 
Vi använder sulor som heter The Footlab Hike Full Molded som ger bra dämpning i våra kängor. Speciellt när man vandrar långa dagar med tyngre packning är tröttheten i fotsulorna betydligt mindre än med andra sulor jag prövat. Sulorna är gjorda av någon form av silikongummi och efter drygt 5 år har de inte uppvisat någon tendens att gå sönder.
 
Vi använder sulor som heter The Footlab Hike Full Molded som ger bra dämpning i våra kängor. Speciellt när man vandrar långa dagar med tyngre packning är tröttheten i fotsulorna betydligt mindre än med andra sulor jag prövat. Sulorna är gjorda av någon form av silikongummi och efter drygt 5 år har de inte uppvisat någon tendens att gå sönder.

Tack för tipset! Utifrån beskrivningen så verkar Footlab Hike Full Molded vara helt i linje med vad jag söker, de ska jag prova. 250 kronor / paret är ett överkomligt pris också.
 
Jag kör Arch Flex AFS. Dock måste du åka där du kan prova ut för man mäter hålfoten och ser hur hög den är. Riktigt skönt gjorde det i mina kängor.

Mvh Johannes
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.