bra butiker i new york?

ska till New york om en månad och tänkte shoppa lite eftersom dollarn är så låg. Har två frågor:

1. Hur gör man om man beställer via nätet (exempelvis via rei) och vill få varorna skickade till hotellet? Går alla hotell med på detta?

2. Finns det några bra välsorterade friluftsbutiker i NY som ni kan rekommendera?

Tack på förhand,
 
du menar att det finns någon som har skrivit om detta tidigare? kan det verkligen vara så...? ;)

funderar på hur det är med hotell försändelser, verkar vara lite osäkert.
 
ok, tack för svaren. paragon och tent and trails verkar vara intressenta. funderar dock på att beställa via nätet till hotellet om det blir ännui billigare.
 
ok, tack för svaren. paragon och tent and trails verkar vara intressenta. funderar dock på att beställa via nätet till hotellet om det blir ännui billigare.

Det fungerar utmärkt, då jag gjorde detta för någon vecka sedan till en bekant på ett hotell i New York. Ta bara reda på korrekt adress till hotellet, och se till att du får sakerna i tid? Som flera gånger tidigare så rekommenderar jag: www.gearexpress.com

Smuggla lugnt!
 
en fråga: hur gör man när man adresserar till hotellet? är det mitt namn + C/O hotellets namn och adress? måste man fråga hotellet innan man skickar packet ditt eller är det bara att köra på? Har aldrig gjort en beställning till ett hotell tidigare, därav frågan.
 
en fråga: hur gör man när man adresserar till hotellet? är det mitt namn + C/O hotellets namn och adress? måste man fråga hotellet innan man skickar packet ditt eller är det bara att köra på? Har aldrig gjort en beställning till ett hotell tidigare, därav frågan.

Det brukar vara vanligast med deras adress, ditt namn + rumsnummer. Fast för att vara på den säkra sidan så hör direkt med hotellet om hur de gör/vad de kräver.

Smuggla superlugnt!
 
Snarlik fråga

men om fotoaffärer i NY
så kan kunskapsbanken där ute tippsa om någon fotoaffär också?
jag ska själv dit om några veckor och shoppa kamera står på listan att göra


Classe
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.