Borrmaskin?

Någon med erfarenhet av Dewalts maskiner?
Är deras maskiner (24 volt) nåt att ha.
De har ju jämfört med Hilti ett bra pris - såg ett erbjudande om knappa 6000 sek + moms på en maskin som heter DW 006K-2, kan det vara nåt?
 
*dreggel*

Johan R; sa:
Någon med erfarenhet av Dewalts maskiner?
Är deras maskiner (24 volt) nåt att ha.
De har ju jämfört med Hilti ett bra pris - såg ett erbjudande om knappa 6000 sek + moms på en maskin som heter DW 006K-2, kan det vara nåt?

Öööööhh... DeWalt är vad man kallar proffsmaskiner. Jag har själv ett par DeWalt maskiner som jag försöker slita ut utan resultat. DeWalt är förmodligen det absolut i säklass bästa sladdlösa verktyget som du kan köpa. Det e mycket pengar men det e vertyg med hår i fisan.

Kanske du skall titta på DW005K-2

DW005K-2_K1.jpg
 
Tackar

Skönt att höra att någon verkligen har använt maskinen och inte bara hört att den skall vara bra. Det var DW005KH som jag sett på erbjudandet och priset var knappa 5.000 + moms, visserligen med bara en acc, men det kan nog lösa sig med lite sponsringserbjudande. Kanske kan man få både accen och bli av med momsen på en gång.
Vi får väl se vad kassören säger.
Tack igen Johan R
 
De Walt!?

Min yrkesmässiga uppfattning är att "DW" är sådär, jag har iof bara jobbat m deras mindre skruvdragare och de tycker jag e skit. När det gäller lite kraftigare grejor och då speciellt det man kallar "proppmaskiner" (som bilden ovan) har jag ingen direkt erfarenhet mer än den skepsis som hänger med från deras mindre maskiner. Det jag använder i mitt arbete är uteslutande BOSCH, och när det gäller BOSCH:s version på den "sladdlösa proppmaskinen" är jag helnöjd, men priset du snokat upp blir nog svårt att konkurera med, men det finns nog en anledning till att det är så oxå......(flåt FJS:arn där kom min skepsis igen) men jag vet ju inte med vilken frekvens du tänkt använda den och det har ju faktiskt en stor betydelse.
Vidare så kostar ett extra batteri en slant, att tänka på!

Lycka till med borrandet!/TG
 
objektiv

Vi har väl alla olika erfarenheter av olika saker.. Jag är inte heller yrkesanvändare så mitt ord väger väl inte tyngst i den här diskussionen. Den objektiva sanningen är väl att en maskin i prisklassen 6000:- ex.moms av något av de stora märkena är en bra maskin. Sedan är det även så att alla de här tillverkarna har specialliterer, ingen e väl bäst på alla produkter eller hur? DeWalt satsar mest krut på sladdlöst..

;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kinjinte Är fritt fram för alla med borrmaskin att borra? Sportklättring 51

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.